همشهری آنلاین: نخست وزیر روسیه در اظهاراتی به عربستان و آمریکا در مورد اعزام نیروی زمینی به سوریه هشدار داد.

هشدار مدودف به عربستان و آمریکا درباره آغاز جنگ دائمی در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دیمتری مدودف نخست‌وزیر روسیه هشدار داد که حمله‌ زمینی کشورهای عربی به خاک سوریه ممکن است به بروز جنگ جهانی جدیدی بیانجامد.

در حالیکه قدرت‌های جهان در نشست مونیخ بر سر آتش‌بس در سوریه توافق‌نظر حاصل کرده‌اند، دیمتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه از خطر آغاز یک جنگ جهانی جدید در صورت اعزام نیروهای زمینی کشورهای عربی به سوریه سخن گفته است.

وی در مصاحبه‌ای که روز جمعه ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) در نشریه آلمانی هندلزبلات منتشر شد به ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا هشدار داد که در جنگ با داعش از اعزام نیروهای زمینی پرهیز کند.

مدودف در این مصاحبه تصریح کرد که تمامی طرف‌ها [در جنگ سوریه] را باید واداشت که بر سر میز مذاکره بنشینند، به جای اینکه باعث بروز جنگ جهانی تازه‌ای شوند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی که از مخالفان حکومت سوریه حمایت می‌کنند، پیشنهاد کرده‌اند که تحت فرماندهی آمریکا نیروی زمینی به سوریه اعزام کنند. در همین رابطه نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه خود با نشریه هندلزبلات در این باره هشدار داد و گفت: «آمریکا و شریکان عربی‌اش باید فکر کنند که آیا واقعا خواستار جنگی دائمی در سوریه هستند؟ دستیابی به پیروزی سریع ناممکن است، به‌ویژه در جهان عرب، چرا که در آنجا همه‌ طرف‌ها درگیر جنگ هستند.»

به باور مدودف روسیه و آمریکا باید بر تمامی‌طرف‌های درگیر در جنگ سوریه فشار بیاورند تا به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه دست یابند.

مدودف ریاست هیات روسیه را برعهده دارد که برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ، راهی آلمان شده است. این کنفرانس در روزهای ۱۲ تا ۱۴ فوریه (۲۳ تا ۲۵ بهمن) برگزار می‌شود.

کد خبر 324813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha