پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیمیتری آناتولیوویچ مدودف، متولد ۱۴ سپتامبر ۱۹۶۵ در لنینگراد (سن پترزبورگ امروزی) است.

مدودوف 833

وی در دسامبر سال ۲۰۰۷ به‌عنوان نامزد چهار حزب عمده حامی دولت به رهبری روسیه واحد، برای انتخابات ریاست‌جمهوری مارس ۲۰۰۸ روسیه معرفی شد.

انتخابی که بلافاصله مورد تأیید و حمایت ولادیمیر پوتین و سرگئی ایوانف(دیگر مرد مقتدر روسیه که تا پیش از آن مدعی بالقوه ریاست‌جمهوری محسوب می‌شد) قرار گرفت.

تحصیلات:
وی فارغ‌التحصیل دانشگاه دولتی لنینگراد در سال ۱۹۸۷ است و درجه دکتری خود را نیز در رشته حقوق در سال ۱۹۹۰ از همین دانشگاه دریافت کرد.

سوابق:
مدودف از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹ در دانشگاه دولتی لنینگراد (سن پترزبورگ) به تدریس حقوق پرداخت. وی همچنین در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ دستیار آناتولی سوبچاک شهردار وقت سن پترزبورگ بود.

مدودف در نوامبر ۱۹۹۹ به سمت معاون دفتر نخست وزیر روسیه گمارده شد و تنها به فاصله چند هفته به عنوان معاون دفتر ریاست جمهوری روسیه مشغول به کار شد.

این دوره همزمان بود با انتصاب پوتین به عنوان نخست وزیر و پس از آن کناره‌گیری یلتسین و انتخاب پوتین به کفالت ریاست‌جمهوری روسیه.

پس از آن مدودف در نقش ریاست ستاد انتخاباتی پوتین، به ساماندهی انتخاباتی پرداخت که پوتین را برای دوره نخست ریاست جمهوری راهی کرملین کرد.

با پیروزی پوتین مدودف در ژوئن ۲۰۰۰ به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب شد و از اکتبر ۲۰۰۳ نیز مسئولیت دفتر ریاست‌جمهوری روسیه را برعهده گرفت.

وی از نوامبر ۲۰۰۵ به عنوان معاون اول نخست‌وزیر روسیه انتخاب شد تا مسئولیت راهبری بخش‌های کلیدی و مهمی چون ساخت و ساز، و بهداشت را برعهده گیرد.
وی همچنین ریاست هیئت مدیره گاز پروم را برعهده دارد.

  • رئیس جمهور روسیه روسیه (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲)
  • نخست وزیر روسیه (۲۰۱۲ تاکنون)
کد خبر 39060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز