سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: در مجموعه شهرداری باید 10درصد مدیران شهر را بانوان تشکیل دهند.

دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران با اشاره به ضرورت نقش آفرینی اجتماعی بانوان تاکید کرد: البته این نقش‌های اجتماعی نباید نقش تربیتی زنان را به عنوان مادر و محور خانواده تحت تاثیر قرار دهد.

شهردار تهران در مراسم احداث و بازسازی ساختمان‌ها و محوطه دانشگاه الزهرا(س) ضمن تبریک تقارن ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی و آغاز سال تحصیلی جدید به عنوان منشا رشد و تلاش برای علم که دوموضوع مورد تاکید خداوند است و هفته دفاع مقدس که میدان عمل و ترکیب این دو مزیت در کنار یکدیگر است، اظهار داشت: دفاع مقدس را می توان معجزه قرن دانست و درکشور ما این رویداد همیشه به عنوان قله رفیع افتخار باقی می‌ماند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی افزود: دفاع مقدس از سویی فاصله ما با عاشورا، ایثار و اخلاص را کم کرد و از سوی دیگر مرز بین صداقت با دروغ، ترس و عمل، مجاهدت و در خانه نشستن ها را کاهش داد.

شهردار تهران با اشاره به دوران دفاع مقدس و افرادی که به بهانه‌های مختلف وارد این دفاع نشدند اما اکنون مشتاق سفره‌های قدرت هستند گفت : دفاع مقدس اوج عقلانیت، تدبیر، فناوری و توسعه کشور ما بود و ما امروز به همه لحظه‌های جنگ افتخار می‌کنیم و متاسفانه کسانی که در جنگ حاضر نشده‌اند امروز جنگ را خدشه دار می‌کنند.

قالیباف رشد علم امروز در کشور را در شاخه‌های مختلف مدیون دفاع مقدس دانست و گفت: امیدوارم امروز با علم نافع و عمل صالح سر بلندی خود را تضمین کنیم که اگر در این زمینه فقیر باشیم دارای فقر وجودی هستیم.

وی با اشاره به اینکه محور رشد و تعالی در فرهنگ ایرانی، اسلامی ما کانون خانواده است  و بدون شک محور خانواده را بانوان تشکیل می‌دهند، سه ماموریت را برای شهرداری برشمرد و اظهار داشت: شهرداری نهادی اجتماعی است و کار و فعالیت تربیت و آموزش رفاه و اوقات فراغت از ماموریت‌های اصلی آن است و معتقدیم در بخش قابل توجهی از این ماموریت‌ها بانوان نقش اساسی دارند.

وی افزود: کشور ما معمولا میان تغییر و تدبیر در چالش است. آمارها نشان می‌دهد بانوان امروز گوی سبقت را از مردان ربوده‌اند و این تغییر خجسته‌ای درکشور ماست که برای آن باید تدبیر کرد و بستر حضور آنان را در زمینه‌های مختلف اجتماعی با تدبیر به موقع باید فراهم کرد.

قالیباف ادامه داد: لحظه‌ای از توجه به مدارس، مراکز علمی و دانشگاه ها غافل نیستیم و هرچند این موضوع جزو وظایف ذاتی شهرداری نیست و در این زمینه امیدوارم تا پایان سال جمع بندی دوساله از عملکر مثبت شهری در عرصه های فرهنگی و اجتماعی را ارایه کنیم.

شهردار تهران همچنین در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران از افتتاح نمایشگاه گل و گیاه در آذر ماه سال جاری خبر داد.

کد خبر 32389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز