دکتر علی مرسلی: این ستون به سؤال‌ها و مشکل‌های نوجوانان و پاسخ آن‌ها به قلم دکتر جون اختصاص دارد. هرگونه کاشت، داشت، برداشت، بدآموزی، خوب‌آموزی، نیاموزی و... از این ستون بر عهده‌ی خودتان است و اصلاً به ما مربوط نیست!

سؤال: سلام دکترجون. من گرگی هستم که سابق بر این، وعده‌های غذایی خود را از طریق خوردن شنگول و منگول و حتی حبه‌ی انگورتأمین می‌کردم، اما الآن گیاه‌خوار شده‌ام و دیگرگوشت نمی‌خورم. حالا ناخن‌هایم ترک برداشته، پوستم چروک شده و احساس خستگی و بیماری مزمن می‌کنم. لطفاً باتوصیه‌های پزشکی خود مرا راهنمایی کنید.

زوزه‌ای به‌نشانه‌ی سپاس‌گزاری!

جواب: سلام گرگ گرامی. ما توصیف هنرنمایی‌های شما را در داستان بز زنگوله‌پا و حتی شنل‌قرمزی زیاد دیده و شنیده‌ایم. البته من نمی‌دانم که چه‌طور دلتان آمد مادربزرگ شنل‌قرمزی را بخورید!

مادربزرگ‌ها مهربان‌اند و در کمال احترام، بیش‌تر از پوست‌ و استخوان تشکیل‌ نشده‌اند و برای خورده‌شدن گزینه‌ی خیلی مناسبی نیستند و فوق‌فوقش به درد درست‌کردن سوپ می‌خورند! البته برای روشن‌شدن ذهن شما (که در گذشته گرگ منحرفی محسوب می‌شدید) باید توضیح بدهم که منظور از این جمله‌ی آخر اشاره به هنر آشپزی مادربزرگ‌ها بود!

به‌هرحال گیاه‌خوار شدن شما نوید روزهای خوبی برای مادربزرگ‌ها،گله، چوپان‌ها و حتی میگ‌میگ است! به‌علاوه چوپان دروغگو هم به این ‌ترتیب دیگر از دروغ‌گفتن بی‌نیازمی‌شود؛ چون خطر گرگی درکار نیست که مردم حرف‌هایش را باورکنند یا نکنند!

به ترک‌خوردن ناخن‌ها و چروک‌شدن پوستتان اشاره کرده‌اید. دلیل این اتفاق آن است که بدن شما به پروتئین و موادمغذی هم نیاز دارد. البته لازم به ذکرِ اورژانسی است که مواد مورد نیاز بدن شما الزاماً از طریق خوردن مادربزرگ‌ها تأمین نمی‌شود.

شما می‌توانید از فرآورده‌های بسیار متنوعی که در بازار موجود است استفاده کنید: انواع شیرها و اقسام خامه‌ها و اشکالِ مختلف پنیرها! خوردن همه‌جور ماده‌ی غذایی به شماکه گرگ باشعوری شده‌اید، کمک می‌کند سالم و شاداب باقی بمانید.

راستی، در پایان این نکته‌ی مهم را هم به‌خاطر بسپارید: بعدازخوردن هروعده‌ی غذایی مسواک‌زدن را فراموش نکنید، حتی اگر غذایتان یک‌حبه‌ی انگور بوده باشد!

کد خبر 322310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha