ترجمه‌ی عباس تربن: خانواده یکی از مهم‌ترین و پایدارترین روابطی است که در زندگی داریم. دوستی‌ها ممکن است قطع یا از سر گرفته شوند، اما خانواده همیشه خانواده است و باقی می‌ماند.

دوچرخه شماره ۸۱۷

اعضاي خانواده‌ات را از بچگي مي‌شناسي و شايد دوست‌داشتني‌ترين‌ها تا آخر عمرت باشند. حالا كه خانواده اين‌قدر مهم است، چه‌كار كنيم كه روابطمان با اعضاي خانواده خوب و مسالمت‌آميز باقي بماند و صدمه نبيند؟ اين مطلب درباره‌ي همين موضوع است.

  • اول آن‌ها را بشناس

اين‌روزها خيلي از خانواده‌ها هم‌ديگر را خوب نمي‌شناسند، چون‌كه سرشان بيش از حد شلوغ است و وقتي براي شناختن هم ندارند. به‌خاطر‌همين‌ سوءتفاهم‌ها و دعواهاي زيادي در روابطشان به‌وجود مي‌آيد.

براي رسيدن به شناخت مناسب بايد با اعضاي خانواده وقت بيش‌تري بگذرانيد و ارتباطتان با هم بيش‌تر باشد. سعي كنيد زمان مشخصي را در هفته با هم بگذرانيد و برنامه‌ي مشترك داشته باشيد؛ اين برنامه مي‌تواند هر چيزي باشد؛ از فيلم‌ديدن گرفته تا پارك‌رفتن يا مسافرت، بازي دسته‌جمعي يا حتي يك غذاخوردن ساده‌ي دورهمي.

فقط مطمئن شويد كه همه‌ي اعضاي خانواده از فعاليت مشترك لذت مي‌برند.

  • هديه؟ چرا كه نه!

به هم‌ديگر احترام بگذاريد و به فكر هم باشيد. اين‌كار را نه فقط با رعايت آداب معمول؛ بلكه با توجه‌كردن و گوش‌دادن به‌طور خاص به هم‌ديگر نشان دهيد.  در همين زمينه مي‌توانيد به يكديگر هديه‌هاي بي‌مناسبت و غافلگيركننده بدهيد.

همه‌ي آدم‌ها سورپرايز شدن را دوست دارند و هديه يكي از راه‌هاي معمول نشان‌دادن محبت و علاقه‌ي ‌آدم‌ها به يكديگر است.

  • احترامشان به‌جاي خود!

آدم‌ها يك‌جور فكر نمي‌كنند و ممكن است نگاهشان نسبت به چيزهاي متفاوت، با هم فرق كند. اين مي‌تواند گاهي خوب باشد و گاهي بد، مهم اين است كه همه بتوانند و سعي كنند نظرشان را با آرامش با ديگر اعضاي خانواده در ميان بگذارند.

طبيعي است كه در اين ميان گاهي هم عصباني شويم، اما خيلي حواست باشد كه هيچ‌وقت سر ديگر اعضاي خانواده فرياد نكشي و در صحبت با آن‌ها از كلمه‌هاي زشت و ركيك استفاده نكني.

اين‌كار مي‌تواند لطمه‌اي بزرگ به رابطه‌تان بزند، در قلب خواهر، برادر، مادر يا پدر تنفر ايجاد كند و جبرانش زمان و انرژي زيادي ببرد.

 

  • تمرينِ گذشت و صبوري

همه دوست دارند لبخند و خنده‌ي اعضاي خانواده‌شان را ببينند و اين يكي از بزرگ‌ترين لذت‌هاي دنياست. اگر مي‌خواهي چنين خنده‌هايي در خانه و خانواده‌ات باشد، بايد گاه‌به‌گاه دست به گذشت بزني و صبوري را تمرين كني.

خانواده اولين فضايي است كه مي‌تواني اين مهارت را در آن ياد بگيري؛ با كساني كه تو را از نزديك مي‌شناسند و مي‌توانند با عكس‌العمل‌ها، فكرها و پيشنهادهايشان، راهنماي خوبي براي تو در زندگي باشند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۷

کد خبر 320763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha