ترجمه‌ی عباس تربن: یک گوش شنوا/ اگر کسی مشکلی جدی در زندگی‌اش دارد (چه آن را نشان بدهد چه نه) احتمالاً تا الآن درباره‌ی خودش قضاوت‌های سخت و بی‌رحمانه‌ای کرده است. بنابراین هرچه می‌خواهی به او بگویی، احتمالاً قبلاً درباره‌اش فکر کرده است.

دوچرخه شماره ۸۱۴

اين يعني يكي از بهترين راه‌ها براي كمك به او اين است: يك گوش شنوا و يك سنگ صبور. شايد در چنين شرايطي و با حضور شما راحت‌تر بتواند با خودش حرف بزند و مشكلش را از زواياي كامل‌تري بررسي كند.

  • الگويي در ادبيات

به كسي كه درگير مشكل است، يك كتاب داستان يا شعر بده. كتابي كه در آن مشكلي وجود دارد و لازم است شخصيت اصلي داستان بر آن غلبه كند و يا با هيولايي روبه‌رو مي‌شود و تلاش مي‌كند كه آن را به بند بكشد.

در اطراف هدف و براي حل مشكل، يك‌جور فضاي حماسي ايجاد كن و طرفت را ترغيب كن كه با همه‌ي توان به جنگ مشكلش برود. در ضمن اگر به او قولي براي كمك به حل مشكلش مي‌دهي، حتماً به آن عمل كن و سر قرارت باقي بمان.

  • خود ِمتفاوتت باش

به‌جاي قضاوت‌كردن يا نشان‌دادن عكس‌العملي كه موجب خجالت طرفت بشود، به او نشان بده كه مشكلش برايت مهم است و به آن اهميت مي‌دهي. با شخصي كه مشكل دارد، همدردي كن و به او ثابت كن كه اگر در گذشته اشتباهي مرتكب شده، به‌خاطر انسان‌بودنش است. دوستت نياز دارد حس كند كه تو طرف او هستي، حتي اگر بايد همه‌ي تلاشش اين باشد به جايي در طرف ديگر حركت كند.

  • بازسازي اعتماد به‌نفس

آدم‌هايي كه به‌طور ادامه‌دار تصميم‌هاي اشتباه مي‌گيرند، تمايل دارند كه درباره‌ي خودشان حس و فكر منفي داشته باشند. اگر تو هم در زندگي تصميم‌هاي اشتباهي گرفته باشي، مي‌داني از چه حرف مي‌زنم، نه؟

گاهي اوقات حس و نگاه منفي آدم‌ها درباره‌ي خودشان موجب رخ‌دادن اتفاق‌هاي بد تازه مي‌شود. احساس اعتماد به‌نفس آن‌ها را تقويت كن و نشان بده كه در دنيا كارهاي باارزشي هست كه فقط آن‌ها مي‌توانند انجام بدهند.

همه‌ي ما در زندگي اشتباه‌هايي كرده‌ايم و مهم اين است كه اصلاحشان كنيم. به شخصي كه درگير مشكل است نشان دهيد كه انسان كامل وجود ندارد، اما مهم و ضروري است كه براي نزديك‌شدن به كمال تلاش كنيم.

کد خبر 318852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha