همشهری آنلاین: چارلی شین، هنرپیشه آمریکایی در یک مصاحبه تلویزیونی در روز سه‌شنبه ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) اعلام کرد که چهار سال است به ویروس ایدز مبتلا است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه چارلی شین، هنرپیشه آمریکایی در این مصاحبه اعلام کرد که اچ‌آی‌وی مثبت است و میلیون‌ها دلار حق‌السکوت برای پنهان ماندن این موضوع پرداخته است.

شین 50 ساله در برنامه صبحگاهی Today در تلویزیون ان‌بی‌سی گفت: «من اینجا هستم تا تأیید کنم که اچ‌آی‌وی مثبت هستم.»

او گفت: «پذیرفتن این سه کلمه (اچ آی وی) کار سختی است. من در نقطه دگرگونی مسیر زندگی‌ام قرار دارم.»

شین گفت که از چهار سال پیش دریافته است که دچار این عارضه است، اما نمی‌داند از چه طریقی این ویروس را گرفته است.

او گفت «بیش از 10 میلیون دلار» به افرادی که از عفونت او مطلع بودند، پرداخته است.

او درباره دادن حق‌السکوت گفت: «چیزی که این افراد فراموش کرده بودند، این است که این پول از خرج بچه‌های من گرفته می‌شود.»

 چارلی شین در دهه 1980 نقش‌های برجسته‌ای در فیلم «جوخه» درباره جنگ ویتنام و فیلم «وال‌استریت» همراه با مایکل داگلاس بازی کرد.

شین گفت هنگامی‌که برای نخستین بار احساس بیماری کرد، دچار میگرن‌های شدید و تعرق شده بود به‌طوری‌که در شب بسترش خیس می‌شد. او گفت حالش آن‌قدر بد بود که فکر کرد تومور مغزی دارد و دارد می‌میرد.

بعدازاینکه آزمایش‌هایی بر روی انجام‌شده بود، آزمایش مایع نخاعی نشان داد که او دارای ویروس ایدز است.

شین پذیرفته است که در طول سال‌ها به‌طور گسترده‌ای به مصرف الکل و مواد مخدر پرداخته و زندگی بی‌بندوباری داشته است.

پزشک شین، دکتر رابرت هوزنگا نیز در این برنامه تلویزیونی حاضر شد و توضیح داد که شین در حال حاضر داروهای ضدویروسی دریافت می‌کند و به خوبی به این داروها پاسخ داده است و میزان ویروس در بدنش به حد غیرقابل کشف رسیده است.

هویزنگا گفت: «مهم‌ترین نگرانی من درباره چارلی به‌عنوان بیمار رو آوردن او به سوءمصرف مواد غیرمجاز و افسردگی است و نه تاثیری که عفونت با ویروس ایدز در کوتاه کردن طول عمر او دارد، زیرا با توجه پاسخ خوب او به درمان‌ها چنین اتفاقی نخواهد داد.»

 او تأکید کرد که شین در حال حاضر ایدز تمام‌عیار ندارد.

شین پس‌ازاین مصاحبه در نامه سرگشاده‌ای توضیح داده پس از شروع درمان او برای ویروس ایدز در سال 2011، خشم، ناباوری و احساس شرم او را گردابی غرق کننده انداخت. او یادآور شد که در آن هنگام یک دوره گذراي سوءمصرف شدید مواد غیرمجاز و مصرف الکل را گذرانده است و گویی می‌خواسته خودش را بکشد.

شین در مصاحبه‌اش در روز سه‌شنبه گفت که دیگر به الکل و مواد غیرمجاز اعتیاد ندارد.

شین گفت، اکنون که موضوع بیماری‌اش را علنی کرده و از چنگ حق‌السکوت بگیران راحت شده است، گفت: «این وضعیت را نه به‌عنوان یک بلا یا مصیبت بله به‌عنوان یک فرصت و چالش می‌پذیرم. فرصتی برای کمک به دیگران. چالشی برای بهتر کردن خودم.»

کد خبر 314382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha