همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت در اصول راهنمایش برای مواجهه با HIV تجدیدنظر کرده است و بر اساس راهنمای جدید کسی که ازلحاظ دچار بودن به ویروس ‌HIV مثبت شده است، باید به فوریت درمان شود.

به گزارش آسوشیتدپرس این اصول راهنما با آنچه قبلاً در بسیاری از کشورهاي پیشرفته توصیه شده است، مطابقت دارد.

اين سازمان وابسته به ملل متحد قبلاً گفته بود پزشکان برای درمان افراد مثبت‌شده از لحاظ آزمایش HIV منتظر بمانند تا علائم ضعیف شدن دستگاه ایمنی بروز کند. اما سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌اش در روز چهارشنبه ۳۰ سپتامبر (8 مهر) اعلام کرد توصیه‌های جدید بر اساس کارآزمایی‌های اخیر هستند که نشان داده‌اند، درمان زودرس، «افراد دچار HIV را زنده‌تر وسالم‌تر نگه می‌دارد و خطر انتقال ویروس را کاهش می‌دهد».

این اصول راهنمای جدید به معنای آن است که ۳۷ میلیون نفر از افراد دچار HIV در سراسر جهان باید درمان فوری دریافت کنند؛چشم‌اندازی که ممکن است برای کشورهای فقیر غیرواقعگرایانه باشد، چرا که در این کشورها بسیاری از بیماران هنوز نمی‌توانند دارو دریافت کنند. سال گذشته، فقط ۱۵ میلیون نفر از مبتلایان به HIV در سراسر جهان دارو دریافت کردند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید، بیمارانی که حالشان از همه ناخوش‌تر است و افرادی که در معرض خطر بالای عفونت هستند، نیز باید درمان پیشگیرانه دریافت کنند.

با اینکه سایر کارشناسان نیز اصول راهنمای جدید را توصیه می‌کنند، آنان نیز هشدار دادند که عملی کردن این توصیه‌های جدید نیاز به تزریق مقادیر زیادی نقدینگی و بازبيني راهبردهای فعلی دارد.

کد خبر 309041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha