شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

در شرایطی که قرار است سرنوشت پرونده هسته‌ای ایران و پس از آن لغو تحریم‌های غرب علیه مردم ایران تا چند روز دیگر مشخص شود، برخی استودیوهای فیلمسازی در آمریکا برای در دست گرفتن سهمی از بازار سینمای ایران در دوران پساتحریم دندان تیز کرده‌اند.

film

به گزارش همشهري، معاون اجرايي استوديو فاكس قرن بيستم در حوزه اروپا، خاورميانه و آفريقا از تصميم و برنامه مديران ارشد اين شركت براي ورود به بازار ايران خبر داد. پال هيگينسن با اشاره به اينكه ايران مي‌تواند با پشت سر گذاشتن امارات به يكي از مهم‌ترين بازارهاي هدف استوديوهاي آمريكايي تبديل شود، به نشريه اسكرين گفت:

ما منتظر برداشته‌شدن تحريم‌ها پس از به نتيجه رسيدن مذاكرات طولاني ايران با قدرت‌هاي مهم جهان هستيم. مدير ارشد استوديو فاكس افزود: بايد منتظر باشيم و ببينيم در عالم واقع چه اتفاق‌هايي مي‌افتد اما تا آنجا كه به من مربوط مي‌شود، ايران يك ظرفيت كم‌نظير 80ميليون نفري است و به محض اينكه شرايط به ما اجازه بدهد، خودمان را درگير اين پروژه خواهيم كرد. فاكس در كنار پارامونت، والت ديزني، يونيورسال، برادران وارنر و سوني يكي از 6استوديوي بزرگ فيلمسازي فعال در هاليوود است.

هيگينسن كه براي حضور در جشنواره دوبي و شركت در نشست‌هاي جنبي آن به امارات آمده، ادامه داد: آيا ايران به ما اجازه ورود مي‌دهد؟ پاسخ اين پرسش به اراده آنها بستگي دارد كه مي‌خواهند چه بكنند. ما هر لحظه آماده‌ايم و مي‌خواهيم در آن بازار مشاركت كنيم. هدف ما برقرار كردن ارتباط است كه به افزايش درك طرفين مي‌انجامد. ما مي‌خواهيم تجارت خود را به بازار ايران گسترش بدهيم و فكر مي‌كنم حضور فاكس به نفع بازار سينماي ايران در داخل و خارج باشد.

پرفروش‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما يعني «آواتار» و «تايتانيك» محصول فاكس هستند و اين استوديوي 80ساله خالق موفق‌ترين مجموعه فيلم‌هاي تاريخ «جنگ‌هاي ستاره‌اي» هم هست كه هفتمين قسمت آن با نام «نيرو بيدار مي‌شود» همين روزها در سراسر جهان روي پرده مي‌رود.

کد خبر 316808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha