همشهری آنلاین: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هشدار داد که منابع کمکی به ۱۰ هزار آواره‌ای که در حال حاضر در صربستان گرفتار شده‌اند در حال تمام شدن است.

 سازمان ملل: ۱۰ هزار آواره در صربستان گرفتار شده اند

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری 'اسکای نیوز' انگلیس، نهادهای خیریه و کمک رسان تلاش کرده اند تا با معضل تجمیع بسیار زیاد افراد در اردوگاه های موقت مقابله کنند. اما با سرد شدن هوا، پزشکان نسبت به کمبود دارو و سرمازدگی کودکان هشدار می دهند.

این وضعیت پس از آن ایجاد شده است که با حرکت آوارگان به سمت غرب اروپا، برخی دولت ها از عبور آن ها از مرزهای خود جلوگیری کرده اند.

اسکای نیوز به نقل از «ملیتا سونیچ»، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گزارش داد: ما با چیزی شبیه رودی بزرگ از افراد مواجه هستیم. اگر بخواهید جلوی این سیل را در جایی بگیرید، از جای دیگری سر بر خواهد آورد. این چیزی است که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم.

وی افزود: ما با کمبود غذا و پتو رو به رو هستیم و همه چیز در حال از دست رفتن است.

این شبکه خبری به نقل از دکتر «رمزی مومنی» بنیانگذار «خیریه هیومنیتاز» مستقر در لندن گزارش داد: «مهاجران در روستای برکازوو، در مرز صربستان و کرواسی، به اقدامات فوری رهبران بین المللی نیاز دارند. این سیلی از افراد است که پشت سر هم می آیند ... ما فرصت درمان نداریم؛ دارویی نیز نداریم که در اختیار آنها قرار بدهیم و لباس های زمستانی ما نیز تمام شده است ... همانگونه که می بینید، افراد از جمله کودکان ده روزه، سرمازده هستند و ما پتویی نداریم که به آن ها بدهیم.»

امدادگران در منطقه مرزی صربستان و کرواسی می گویند: گروههایی از آوارگان در روز دوشنبه با هم درگیر شدند و همچنین خطاب به پلیس کرواسی فریاد می زدند؛ 'درها را باز کنید.' این آوارگان شب را در هوای آزاد و زیر باد و باران سپری کردند.

« کشورهای منطقه بالکان پس از اینکه مجارستان مرزهای جنوبی خود را به روی آوارگان بست، با هجوم پناهجویان که اکثرا سوری هستند، مواجه شده اند.»

کد خبر 310970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha