سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان بین المللی پناهندگان با تایید هلال احمر لیبی اعلام کرد که از روز یکشنبه تاکنون حدود ۱۰۰ پناهجو در سواحل لیبی جان خود را از دست داده‌اند.

۱۰۰ پناهجو در دریای مدیترانه جان باختند

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لارپوبلیکا، سازمان بین المللی پناهندگان و هلال احمر لیبی اعلام کردند که 85 جسد در حال تجزیه را در نزدیکی آب های طرابلس و 10 جسد دیگر را در نزدیکی صابراته در 66 کیلومتری پایتخت لیبی، شهری که از آن اغلب پناهجویان به سوی اروپا حرکت می کنند، یافته اند.

به عقیده سازمان بین المللی پناهندگان، از آغاز سال میلادی جاری تاکنون 557 هزار و 899 پناهجو از طریق دریای مدیترانه به اروپا مهاجرت کرده اند و 2 هزار و 987 تن طی این مهاجرت ها جان خود را از دست داده اند. روز دوشنبه نیز در 6 عملیات مختلف امداد رسانی، بیش از یکهزار و 800 پناهجو در آب های مدیترانه نجات یافتند.

لارپوبلیکا نوشت: فاجعه پناهجویان همواره منجر به ایجاد تنش و سرافکندگی میان کشورهای اتحادیه اروپا و موسسه ها و نهادهای بشردوستانه شده است و 'ژان کلود یونکر' رییس کمییون اروپا و 'دونالد توسک' نخست وزیر اروپا امروز به آن اشاره کردند.

یونکر در پارلمان اروپا از یک تفاهمنامه همکاری با مقام های آنکارا خبرداد و گفت: ما برای مرزهای خارجی اروپا به ترکیه نیاز داریم و در جهت کمک به این کشور همه کار می کنیم. با اینکه برخی کشورها مخالفت کرده اند اما ترکیه باید در فهرست کشورهای امن بماند که از آن افرادی به اروپا مهاجرت می کنند که نیاز به پناهندگی دارند. امروز در ترکیه بیش از 2میلیون پناهجو حضور دارند. اگر ترکیه در فهرست کشورهای امن نباشد باید فورا مذاکرات برای ورود آنکارا به اتحادیه اروپا را متوقف کنیم.

توسک نیز در سخنانی تاکید کرد: اروپا می تواند تنها بر روی خودش حساب کند و اینکه در سازمان ملل احساس انزوا کرده است. به ایتالیا، یونان و مجارستان می گویم که هیچکس نباید به فکر استفاده از موج پناهجویان به عنوان کالای مبادله میان همسایگان باشد. نیاز به همبستگی و مسوولیت است.

کد خبر 309653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha