جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

خالق فیلم‌های برنده اسکار «اینک آخرالزمان» و «پدرخوانده» از آمریکا و دیگر کشورها خواست برای حل بحران آوارگان و مهاجران در اروپا و کشورهای درگیر جنگ در خاورمیانه فکری بکنند.

 فرانسیس فورد کاپولا

به گزارش همشهري، فرانسيس فورد كاپولا كه براي سخن گفتن از تاريخچه اقوام ايتاليايي خود به شهر ميلان سفر كرده، درباره آنچه اين روزها در مرزهاي كشورهاي اروپايي مي‌گذرد، گفت: «بحران مهاجران يك مسئله جهاني است و نياز به راه‌حل فوري و بين‌المللي دارد. همه بايد دست از كشتن ديگران بردارند و مانع جنگ‌افروزي و ويراني شهرهايي زيبا چون حلب شوند.» فيلمساز 76ساله به همه جهان به‌ويژه دولت آمريكا توصيه كرد با اختصاص پول فراوان از يونان و كشورهاي حوزه بالكان بخواهند پناهجويان را بپذيرند و اجازه نفس كشيدن به آنها بدهند.

كاپولا افزود: «شايد پول بسيار زيادي نياز باشد اما ارزش دارد. بحران مهاجرت به اروپا يك مشكل بزرگ اقتصادي است و همه دنيا بايد هزينه آن را بپردازند.» فيلمساز تحسين‌شده آمريكايي كه اجداد ايتاليايي دارد، درباره احتمال مهاجرت به سرزمين مادري خود و بازنشسته شدن در ايتاليا هم گفت: «حتي اگر دانلد ترامپ رئيس‌جمهور آمريكا شود، ترجيح مي‌دهم در آمريكا بمانم و فيلم بسازم؛ گرچه معتقدم ايتاليايي‌ها فوق‌العاده‌ترين آدم‌هاي روي زمين هستند.» كاپولا از سال 2011ديگر روي صندلي كارگرداني ننشسته و تازه‌ترين پروژه او «چشم‌انداز دوردست» نام دارد.

کد خبر 312030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha