همشهری‌آنلاین: نخست‌وزیر مجارستان گفت ما هر یکشنبه باید برای اردوغان دعا کنیم.

 Victor Orians

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در مصاحبه خود با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: به اعتقاد من اکنون امید همه سران کشورهای اروپایی به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه است.

این در حالی است که اردوغان قرار است روز دوشنبه 13 مهر براي گفت‌وگو درباره بحران مهاجرت با سیاستمداران اروپایی به بروکسل سفر کند.

رئیس‌جمهور ترکیه در این سفر برنامه‌ای فشرده برای دیدار با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا و گفت‌وگو درباره بحران آوارگان و موضوع‌هاي مختلفی از جمله روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا دارد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه تودی زمان،بحران پناهجویان برخی سران کشورهای اتحادیه اروپا را مجبور کرده تا خواستار انجام برخی اقدام‌ها برای استقرار پناهجویان در ترکیه شوند و از آنکارا برای جلوگیری از ورود موج مهاجران به اروپا کمک بخواهند.

ده‌ها هزار پناهجو از افغانستان، سوریه و عراق تلاش می‌کنند از طریق مسیرهای به شدت خطرناک سواحل ترکیه به یونان وارد شوند؛ کشوری که با ورود به آن می‌توانند سفر پرمخاطره‌شان را با عبور از مقدونیه، صربستان و مجارستان ادامه دهند تا بتوانند سرانجام به آلمان، سوئد یا سایر کشورهای شمال اروپا برسند.بسیاری از این سفرها با فاجعه‌ای در دریا به پایان می‌رسند.

اوربان پیش از این خواستار کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ترکیه برای اسکان پناهجویان بیشتری در این کشور و جلوگیری از ورود آنها به اروپا شده بود.

کد خبر 309226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha