همشهری آنلاین: شورای فدراسیون یا مجلس علیای پارلمان روسیه به اتفاق آرا به استفاده از نیروهای مسلح این کشور در خارج از مرزها رای موافق داد.

 ارتش روسیه مجوز انجام عملیات در خارج را گرفت

به گزارش ايرنا، این رای گیری روز چهارشنبه، پس از دریافت توضیحات فنی و سیاسی پیامدهای اقدام های احتمالی، پشت درهای بسته انجام شده است.

رسانه های روسی پیشتر از درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از مجلس علیای این کشور برای صدور مجوز استفاده از نیروهای نظامی این کشور در خارج از مرزها خبر داده بودند.

آندره کلیشاسرئیس کمیته قوانین اساسی و ساختار دولتی شورای فدراسیون روسیه روز به خبرگزاری ریانووستی گفت: تصمیم گرفته شده در چارچوب مقررات و مطابق قانون اساسی کشور درباره استفاده از نیروهای مسلح کشور در منطقه خاورنزدیک است.

با این مصوبه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه می تواند دستور اقدام نظامی را در خارج از مرزهای این کشور صادر کند.

هر چند هنوز در گزارش ها درباره منطقه یا مناطق احتمالی استفاده از نیروی نظامی روسیه خبری انتشار نیافته است، اما با توجه به استقرار 36 فروند جنگنده و ارسال برخی تجهیزات و تسلیحات پیشرفته روسی به سوریه و همچنین درخواست «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور برای برخورداری از همکاری های بیشتر نظامی مسکو، این درخواست می تواند ناظر به مبارزه با تروریست های داعش باشد.

روسیه اعلام کرده است، ارتش سوریه تنها نیروی زمینی کارآمد در مبارزه با تروریست هاست و به حمایت نظامی و آموزشی از این نیرو ادامه خواهد داد.

در نشست شورای فدراسیون روسیه، «سرگئی ایوانوف» رئیس دفتر ریاست جمهوری، «ویکتور اوزرف» رئیس کمیته دفاع شورای فدراسیون و «ولادیمیر جباروف» معاون اول رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه گزارش های خود را در این زمینه ارائه کردند.

ایوانوف با اعلام اینکه اسد از روسیه درخواست کمک نظامی کرده، در این باره گفته است: صدور اجازه استفاده از نیروهای مسلح روسیه خارج از مرزها ناقض حقوق بین المللی نیست.

کد خبر 308996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha