همشهری آنلاین: خبرگزاری‌های روسیه روز شنبه به نقل از یک مقام رسمی وزارت دفاع این کشور گزارش داد که نیروی هوایی روسیه بیش از ۲۰ پروار طی ۲۴ ساعت گذشته در سوریه داشته است و ۹ موضع گروه تروریستی داعش را نیز هدف قرار داده است.

۲۰ حمله هوایی روسیه علیه داعش در سوریه در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ایگور کناشنکو این مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هواپیماهای Su-34 and Su-24M در این حملات حضور داشتند.

روسیه پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد اهداف تروریستها را در سوریه هدف قرار دهد.

این مقام روسیه در ادامه گفت که یک هواپیمای Su-34 یک مقر فرماندهی تروریستها و یک انبار زیرزمینی تسلیحات و مواد منفجر در الرقه را هدف قرار دادند.

وی عنوان کرد که یک بمب افکن روسی به یک اردوگاه تروریستها حمله کرد و تجهزات نظامی تروریستها را از بین برد.

این در حالی است که «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه اعلام کرد:' مسکو در حال دفاع از سوری ها در برابر هجوم تروریست ها است.'

وی در مورد حملات روسیه در سوریه علیه داعش گفت:' مبارزه ما با تروریست ها در خارج از مرزها برای دفاع از ملت سوریه و جلوگیری از گسترش تروریسم به روسیه است و در این راه هزینه های زیادی می دهیم، اما لازم است با این پدیده در منطقه شکل گیری به صورت قاطع مبارزه کرد.'

ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها را در سوریه بویژه داعش آغاز کرده که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست وارد شده و همزمان واکنش هایی را درپی داشته است.

سه شنبه گذشته وزارت دفاع روسیه فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده سوخو برفراز آسمان سوریه و آتشباری مواضع تروریست ها را بویژه داعش صادر کرد که تاکنون چندین مرکز و موضع تروریست ها بمباران شده است.

کد خبر 309241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha