همشهری آنلاین: منابع سوری از فرار تروریست‌های تکفیری داعش از الرقه به سوی عراق به دنبال حملات گسترده هوایی روسیه به مراکز این گروهک خبر دادند.

حملات هوایی روس ها داعشی ها را به عراق فراری داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، منابع سوری اعلام کردند: تروریست های داعش مساجد را در شهر الرقه تخلیه کرده اند و نماز جمعه در این شهر از بیم حملات هوایی لغو شده است.

این منابع افزودند: همزمان با حملات هوایی روسی-سوری در سوریه شمار زیادی از تروریست های داعش از الرقه به سوی عراق گریخته اند.

به گفته منابع سوری تعداد زیادی از خانواده های تروریست های خارجی الرقه را به سوی عراق ترک کرده اند و تحرکات تروریست های داعش در الرقه مشاهده نمی شود.

در روستای تل السمن در شمال الرقه شمار زیادی از تروریست های داعش که مسئولت تامین امنیت این روستا بودند پا به فرار گذاشته اند.

همچنین ده ها تکفیری به همراه سلاح و مهمات خود از الرقه گریخته اند و پلیس دینی داعش به دنبال آنهاست.

این منابع از حملات گسترده جنگنده های روسیه به روستاهای المریعیه، البوعمر و البولیل و انهدام ادوات تروریست ها و هلاکت شماری از تروریست ها خبر دادند.

 

  • کشورهای حامی داعش خواستار توقف بمباران تروریستها در سوریه شدند

هفت کشور اصلی سازماندهی کننده اقدامات ضد سوری، از روسیه خواستند به بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش در سوریه پایان دهد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که روز جمعه در رسانه های روسیه منتشر شد، کشورهای فرانسه، آلمان، قطر، عربستان، انگلیس، آمریکا و ترکیه از روسیه خواستند عملیات در حال انجام علیه تروریستها در سوریه را قطع کند.

در این اطلاعیه با ابراز نگرانی از ادامه فعالیت نظامی روسیه در سوریه، ادعا شده که حملات روسیه منجر به بروز تلفات بین غیرنظامیان شده است.

ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها در سوریه بویژه داعش را آغاز کرده است که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست وارد شده و همزمان واکنش هایی را درپی داشته است.

سه شنبه گذشته وزارت دفاع روسیه فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده سوخو برفراز آسمان سوریه و آتشباری مواضع تروریست ها بویژه داعش را صادر کرد که تاکنون ده ها مرکز و موضع تروریستها بمباران شده است.

در اقدامی دیگر و فقط یک روز بعد از این واقعه، اعلام شد که دو ناو جنگی روسیه نیز با یگان هایی از کماندوهای ویژه عملیات حفاظت از تجهیزات و تاسیسات نظامی بویژه برای ماموریت در پایگاه هوایی لاذقیه محل استقرار بمب افکن های روسی و پایگاه طرطوس راهی سوریه شدند.

گروه کشورهای غربی و عربی که امروز این بیانیه را منتشر کرده اند، از پنج سال پیش با راهبرد براندازی، تظاهرات اصلاح طلبانه و آرام مردم سوریه را با تسلیح، تجهیز و اعزام تروریست های تندرو بویژه داعش و جبهه النصره را به سمت درگیری های مسلحانه و کشتار مردم کشاندند.

این ادعای دروغ که غیرنظامیان سوری در حملات هوایی روسیه کشته شده اند، با واکنش فوری و تند «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه مواجه شد.

رییس جمهوری روسیه ساعتی پس از ادعای عربستان مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان سوری در جریان بمباران هوایی مواضع تروریست ها، گفت: چنین اخباری قبل از بلند شدن هواپیماهای روسی به آسمان منتشر شده بود.

ازسوی دیگر، تنها دو روز پس از آغاز عملیات هوایی روسیه بر ضد تروریست ها در سوریه و انتشار نتایج آن، گزارش شده است که حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز خواستار همکاری مشابه ضدتروریستی بین بغداد و مسکو شده و وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده است به محض دریافت درخواست رسمی از بغداد، موضوع گسترش حملات علیه تروریست ها در عراق را بررسی خواهد کرد.

این ادعاها درحالی صورت می گیرد که هر روز تعداد زیادی از مردم بی دفاع و غیرنظامی یمن توسط جنگنده های عربستان به خاک و خون کشیده می شوند و غرب بویژه آمریکا و فرانسه نظاره گر این کشتارها بوده و از آن دفاع می کنند.

آمریکا از چندین سال گذشته به بهانه مبارزه با طالبان و القاعده با هجوم هوایی تعداد زیادی از مردم غیرنظامی پاکستان و افغانستان را به خاک و خون می کشد که این موضوع به اذعان مقامات این کشورها و همچنین پنتاگون توسط هواپیماهای جنگی بدون سرنشین (پهپاد) علاوه بر کشتار مردم غیرنظامی، موجب ویرانی خانه و کاشانه آنها نیز می شود.

تروریستهای مسلح شده ازسوی غرب و برخی کشورهای منطقه از پنج سال پیش با پشتیبانی و حمایتهای رژیم صهیونیستی و آمریکا، همه روزه تعداد زیادی از مردم بی دفاع و غیرنظامی سوریه، عراق، افغانستان و یمن را کشته و یا آواره می کنند.

تعداد زیادی از مردم این کشورها هم اینک در پشت مرزهای کشورهای اروپایی سرگردان و بی پناه مانده اند و پلیس برخی کشورهای غربی با این جنگ زدگان رفتارهای غیر انسانی دارند.

کد خبر 309103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha