همشهری آنلاین: روسیه ساعتی پس از انتشار درخواست مشترک کشورهای حامی داعش برای توقف بمباران مواضع تروریست‌ها در سوریه، اعلام کرد که از ۱۰ مهر ماه حمله به تمامی مراکز و مواضع داعش در سراسر خاک این کشور گسترش خواهد یافت و عملیات قطع نخواهد شد.

 روسیه درخواست توقف بمباران مواضع تروریست ها در سوریه را رد کرد

به گزارش ایرنا ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه مواضع جدید این کشور در افزایش و گسترش حملات به گروه های تروریستی بویژه داعش در سوریه را پس از آن اعلام کرد که هفت کشور حامی این گروه تروریستی در بیانیه مشترک روز جمعه خود با ادعای کشته شدن غیرنظامیان سوری، خواستار توقف بمباران ها شده بودند.

مقام نظامی روسیه همچنین تاکید کرد که برای موفقیت بیشتر عملیات در هدف گیری های اصلی و نابود کردن مراکز مهم داعش از جنگنده راهبردی و پرقدرت ضربتی سوخو 34 استفاده خواهد شد که از فاصله 250 کیلومتری می تواند با اختلاف چند متر و در تمامی شرایط آب و وهوایی اهداف را منهدم کند.

سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: استفاده از هواپیماهای چندمنظوره سوخو ـ 34 امکان می دهد با حداکثر دقت تاسیسات متعلق به داعش و کاملا پنهان سازی شده را در سراسر سوریه بمباران و موشک باران شوند.

کوناشنکوف با بیان اینکه حملات با این جنگنده از ارتفاع بیش از 5000 متر انجام خواهد شد، گفت: با این رویکرد می توانیم تاسیسات داعش در سراسر سوریه را نابود کنیم و انهدام مرکز مهم نظامی و آموزشی این گروه نزدیک شهر رقه موید این توانایی است.

هفت کشور اصلی سازماندهی کننده اقدامات ضدسوری، امروز در بیانیه مشترکی از روسیه خواستند به بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش در سوریه پایان دهد.

در این بیانیه که روز جمعه و در ترکیه منتشر شد، این کشور همراه فرانسه، آلمان، قطر، عربستان، انگلیس، آمریکا از روسیه خواستند عملیات در حال انجام علیه تروریستها در سوریه را قطع کند.

در این اطلاعیه با ابراز نگرانی از ادامه فعالیت نظامی روسیه در سوریه، ادعا شده که حملات روسیه منجر به بروز تلفات بین غیرنظامیان شده است.

ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها در سوریه بویژه داعش را آغاز کرده است که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست وارد شده و همزمان واکنش هایی را درپی داشته است.

سه شنبه گذشته وزارت دفاع روسیه فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده سوخو برفراز آسمان سوریه و آتشباری مواضع تروریست ها بویژه داعش را صادر کرد که تاکنون چندین مرکز و موضع تروریستها بمباران شده است.

در اقدامی دیگر و فقط یک روز بعد از این واقعه، اعلام شد که دو ناو جنگی روسیه نیز با یگان هایی از کماندوهای ویژه عملیات حفاظت از تجهیزات و تاسیسات نظامی بویژه برای ماموریت در پایگاه هوایی لاذقیه محل استقرار بمب افکن های روسی و پایگاه طرطوس راهی سوریه شدند.

گروه کشورهای غربی و عربی که روز جمعه این بیانیه را منتشر کرده اند، از پنج سال پیش با راهبرد براندازی، تظاهرات اصلاح طلبانه و آرام مردم سوریه را با تسلیح، تجهیز و اعزام تروریست های تندرو بویژه داعش و جبهه النصره را به سمت درگیری های مسلحانه و کشتار مردم کشاندند.

ادعای کشته شدن غیرنظامیان سوری در حملات هوایی روسیه، با واکنش فوری و تند «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه مواجه شد.

رییس جمهوری روسیه ساعتی پس از ادعای عربستان مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان سوری در جریان بمباران هوایی مواضع تروریست ها، گفت: چنین اخباری قبل از بلند شدن هواپیماهای روسی به آسمان منتشر شده بود.

ازسوی دیگر، تنها دو روز پس از آغاز عملیات هوایی روسیه بر ضد تروریست ها در سوریه و انتشار نتایج آن، گزارش شده است که حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز خواستار همکاری مشابه ضدتروریستی بین بغداد و مسکو شده و وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده است به محض دریافت درخواست رسمی از بغداد، موضوع گسترش حملات علیه تروریست ها در عراق را بررسی خواهد کرد.

ادعاها کشورهای ضد سوری درحالی صورت می گیرد که هر روز تعداد زیادی از مردم بی دفاع و غیرنظامی یمن توسط جنگنده های عربستان به خاک و خون کشیده می شوند و غرب بویژه آمریکا و فرانسه نظاره گر این کشتارها بوده و از آن دفاع می کنند.

کد خبر 309107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha