شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه طرح خود در مورد حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم را طی افتتاح مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۸ ماه جاری میلادی اعلام خواهد کرد.

طرح ۳ مرحله‌ای روسیه درباره حل بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان اظهار داشت: طرح روسیه سه مرحله دارد و نتیجه مشاوره مسکو با کشورهای مؤثر در بحران سوریه است.

زاسپکین در یک مصاحبه تلویزیونی توضیح داد که مرحله اول طرح روسیه بر ضرورت متحد کردن همه گروه‌ها برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه با هدف آماده‌سازی برای توافق سیاسی و حل بحران تاکید دارد، مرحله دوم طرح مربوط به قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است که روی بحران سوریه تاثیر دارند و اینکه این کشورها بر گروه‌های مسلح به منظور پذیرش راه حل سیاسی فشار اعمال کنند و مرحله سوم طرح متحد کردن تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از تامین منابع مالی گروه‌های مسلح و جلوگیری از نفوذ آنان به سوریه است.

زاسپکین اشاره کرد که مسکو طرح پوتین برای تشکیل یک جبهه علیه تروریسم شامل همه قدرت‌های منطقه‌ای از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس را طی جلسه شورای امنیت در سطح وزرا به ریاست روسیه در 30 ماه جاری میلادی، ارائه خواهد کرد.

هچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بررسی موضوع اعزام نظامیان این کشور به سوریه را درصورت درخواست دمشق ممکن خواند.

او در این باره اعلام کرد: در صورت درخواست دمشق و در چارچوب روابط و همکاری‌های دو جانبه موضوع اعزام نیروهای روسی به سوریه بررسی خواهد شد.

کد خبر 307763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha