همشهری آنلاین: دی میستورا با اعلام اینکه اختلافات ایران و عربستان در خصوص مذاکرات سوریه مانع اصلی ایجاد صلح در این کشور است، تاکید کرد: بحران سوریه بدون مشارکت ایران و عربستان حل نخواهد شد.

دی میستورا

به گزارش ایسنا، استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: یک راه‌حل جامع سیاسی برای جلوگیری از قربانیان بیشتر و پیشروی داعش در منطقه مورد نیاز است.

دی‌ میستورا گفت: به عقیده بسیاری که در بحران سوریه درگیر هستند از جمله بشار اسد رئیس‌جمهوری این کشور پیروزی نظامی دیگر غیرممکن است.

وی گفت که برخی طرح‌های اصلی توافق نهایی کاملا مشخص است و شرایطی که توافق را ممکن می‌سازد از جمله مذاکرات آزمایشی میان آمریکا و روسیه باید همراه باشند.

وی تاکید کرد: در صورتی که بازیگران بین‌المللی اصلی از جمله ایران و عربستان در مساله سوریه مشارکت نکنند، این بحران حل نخواهد شد.

دی میستورا افزود: گفت‌وگوهایی میان روسیه - آمریکا و روسیه، آمریکا و عربستان صورت می‌گیرد. می‌دانم که برخی از این گفت‌وگوها فعالانه صورت می‌گیرد. تنها چیزی که از آن به ما خبری نمی‌رسد مذاکره میان ایران و عربستان در این خصوص است.

وی هشدار داد که زمان برای پیشروی‌های دیپلماتیک رو به اتمام است.

دی میستورا افزود: سوری‌ها امید خود را از دست داده‌اند و بسیاری از آنان به کشورهای همسایه و اروپا روی آورده‌اند و داعش به رغم حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی همچنان پیشروی می‌کند.

وی همچنین بر دستیابی به راه‌حل سیاسی تاکید کرد.

کد خبر 306836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha