جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: دبیر سندیکای صنعت برق ایران گفت: بی‌تفاوتی وزارت نیرو برای پرداخت بدهی 2 هزار میلیارد‌ تومانی به پیمانکاران بخش خصوصی موجب بروز مشکلات مالی برای این شرکت‌ها و آغاز ورشکستگی آنها شده‌‌است.

حمیدرضا صالحی با اعلام این خبر تاکید کرد: نخستین شرکت برق خصوصی، ورشکسته شده و مدیران آن ممنوع‌الخروج شده‌اند.

به گفته وی این شرکت با 8 میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها تعطیل و ورشکست شده است. طلب صنعت برق از وزارت نیرو سال قبل معادل یک هزار و  400 میلیارد تومان بوده که در سال جاری به 2 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

خاموشی‌ها بیش از حد انتظار است

در همین حال محمد احمدیان، خاموشی‌های امسال را بیش از حد انتظار وزارت نیرو ذکر کرد و گفت: با توان مالی فعلی صنعت برق، متاسفانه امکان سرمایه‌گذاری مطلوب در این زمینه را ندارد.

محمد احمدیان معاون وزیر نیرو در امور برق با اشاره به زنجیره تولید، انتقال و توزیع برق‌، گفت: برای مصرف‌کننده تفاوتی ندارد که خاموشی‌‌ها به دلیل بروز اشکال در چه قطعات این زنجیره است.

۵۰۰  مگاوات به ظرفیت شبکه برق افزوده شد

در مراسمی‌با حضورمعاون اول رئیس جمهوری، 2 واحد نیروگاهی طرح توسعه نیروگاه آبی مسجد سلیمان،  به ظرفیت 500  مگاوات به شبکه برق کشور متصل شد.

در این مراسم، عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت آب و نیروی ایران اعلام کرد: نیروگاه 2 هزار مگاواتی مسجد سلیمان از 2 بخش یک‌هزار مگاواتی تشکیل شده که در 2 مرحله احداث شد.

پرویزداودی در جریان بازدید از سدهای بزرگ کشور گفت: ساخت سدهای بزرگ از جمله
سد‌کرخه، مسجد سلیمان، کارون ۳ و  گتوند و شبکه‌های انتقال آب از این سدها به اراضی کشاورزی پایین دست در استان‌های خوزستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری امید در بین مردم و مسئولان را دو چندان کرده است.

کد خبر 30833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز