چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: در حالیکه برخی مشترکان برق از افزایش تعرفه‌ها در برگه صورت حساب برق مصرفی خبر می‌دهند پرویز فتاح وزیر نیرو هر گونه افزایش تعرفه‌ها را تکذیب می‌کند.

وی در اظهاراتی اخبار منتشر شده در روزهای اخیر مبنی بر ابلاغ تعرفه‌های جدید آب و برق از هیات دولت به وزارت نیرو را تکذیب کرد.

وزیر نیرو در اظهارات خود اعمال تعرفه‌ها بصورت علی الحساب را نیز تکذیب کرده و گفته است: تعرفه‌های آب و برق هنوز به همان حالت پیشین اعمال می‌شود و هیچگونه ابلاغ جدیدی از سوی دولت به وزارت نیرو نشده است.

وی تاکید کرد: قیمت‌ها زمانی تغییر می‌کند که ابلاغیه به وزارت نیرو اعلام شود.

وی افزود: روش محاسبه‌ جدید نرخ آب و برق از ابتدای سال 86 برای مشترکان اعمال می‌شود.

به نظر می‌رسد تغییر تعرفه‌های اعمال شده در فیش‌های جدید برق ناشی از ابلاغ مصوبه سال گذشته مجلس در مورد جریمه مشترکان پر مصرف باشد که از سال جاری اجرای آن آغاز شده باشد.

سال گذشته مجلس شورای اسلامی‌با تصویب بندی در لایحه بوجه برای مشترکان پر مصرف برق و آب که بیش از الگوی مصرف مشخص شده مصرف کنند جریمه‌هایی مشخص کرده بود.

بررسی آیین نامه این مصوبه در دولت تا پایان سال گذشته بطول انجامید و در اسفند ماه سال 85 به دولت ابلاغ شد که امکان اجرای مصوبه مجلس نبود.

وزیر نیرو در اظهاراتی در جمع خبرنگاران از اجرای مصوبه جریمه مشترکان پرمصرف در سال جدید بر اساس تعرفه‌های سال گذشته خبر داده بود ولی تاکید کرده بود که این جریمه‌ها  براساس نرخ‌های جدید مصوب مجلس در بودجه سال جدید باید اعمال شود.

به‌هرحال مشخص نیست که تغییر تعرفه‌های رخداده در برگه‌های صورت حساب مشترکان در کشور به چه ترتیب و با چه مصوبه‌ای صورت گرفته است.

پرویز فتاح وزیر نیرو در سال جاری از تشریح جزئیات پیشنهاد وزارت نیرو در مورد افزایش تعرفه و جریمه‌های پیش بینی شده برای مشترکان خودداری کرد و آن را مجموعه‌ای پیچیده دانست که برای هر نقطه از کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و تاثیرات آب و هوایی قیمت‌های متفاوتی را برای مشترکان در نظر گرفته است.

این پیشنهادات در حال حاضر در دولت درحال بررسی است و هنوز به دولت ابلاغ نشده است.

تثبیت قیمت‌ها موجب کاهش اعتبارات صنعت برق شده است

در همین حال میرفتاح فتاح که مدیر عامل برق تهران است اعلام کرد، تثبیت قیمت‌ها موجب کاهش اعتبارات صنعت برق شده و این صنعت را با کمبود منابع مالی مواجه کرده است.

به اعتقاد وی این مشکلات اعتباری موجب شده است که شبکه برق تهران مطلوب نباشد.

وی به خبر گزاری فارس گفته است که در صورت اختصاص اعتبارات لازم به صنعت برق شبکه برق تهران در یک برنامه چهار ساله نوسازی می‌شود.

به‌گفته فتاح خاموشی‌های  تهران ناشی از کمبود تولید نیست، نیروگاه‌های استان به طور کامل فعالند و سوخت کافی هم دارند، اما عمده مشکل برق تهران نارسایی در شبکه فرسوده و مستهلک توزیع و فوق توزیع است.

کد خبر 26358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز