شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: مدیرعامل توانیر با توضیح مصوبه دولت در خصوص نحوه محاسبه تعرفه برق مشترکان در سال جاری اعلام کرد: این مصوبه هنوز اعمال نشده و از ابتدای سال جاری تعرفه برق بر اساس مصوبه سال 85 که 16 اسفند سال گذشته ابلاغ شد، به صورت علی‌الحساب اعمال شده است.

محمد احمدیان در گفتگویی تلویزیونی افزود: بر اساس مصوبه افزایش تعرفه برق در سال 85، تعرفه مشترکان بالای الگوی مصرف در 2 هفته آخر پارسال به صورت پلکانی افزایش یافت و در سال جاری هم 10 درصد به صورت علی‌الحساب افزایش یافته است.

احمدیان گفت: بر اساس مصوبه 1385 تعرفه مشترکان زیر الگوی مصرف هم 15 درصد نسبت به سال 1383، افزایش یافته است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه مصوبه افزایش تعرفه برق در سال جاری هنوز ابلاغ نشده است، گفت: وزارت نیرو تعرفه برق را بر اساس مصوبه 1385 و به صورت علی‌الحساب دریافت می‌کند. وی افزود: پس از ابلاغ مصوبه افزایش تعرفه برق در سال 1386، مابه‌التفاوت افزایش علی‌الحساب با مشترکان تسویه خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: تعرفه برق مشترکانی که کمتر از الگوی مصرف، برق مصرف کنند بر اساس قیمت سال 83 محاسبه خواهد شد.

معاون وزیر نیرو افزود : بر اساس مصوبه دولت مبنی بر افزایش قیمت برق در سال 86، تعرفه برق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، یعنی 200 کیلو وات ساعت برق در ماه مصرف می‌کنند، تغییر نمی‌کند.

احمدیان اضافه کرد : بیش از 57 درصد مشترکان برق مشترکانی هستند که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و افزایش قیمت شامل این گروه نمی‌شود. وی گفت : فقط 3 تا 4 در صد مشترکان پرمصرف در شهرهای پرجمعیت وجود دارد که دولت نیز نباید یارانه‌ای برای آنها پرداخت کند.

شرکت توانیر نیز پارسال با رایزنی هایی، مجلس شورای اسلامی را متقاعد کرد تا تعرفه مشترکان پرمصرف یا مشترکانی که بیش از الگوی مصرف، برق مصرف می‌‌کنند به صورت پلکانی محاسبه شود و افزایش یابد و تعرفه مشترکان کم مصرف نیز 15 درصد نسبت به سال 83 افزایش یابد.

اما دولت به منظور حمایت از مشترکان و جلوگیری از افزایش تورم، ابلاغ مصوبه افزایش قیمت برق را به اسفند پارسال موکول کرد و معاون اول رئیس جمهور 16 اسفند آن را به وزارت نیرو ابلاغ کرد.

این مصوبه در دو هفته آخر سال گذشته اعمال شد.به گزارش همشهری باوجود عدم ابلاغ مصوبه دولت، اجرای آن از مدتی قبل آغاز شده و مشترکان برق از افزایش ناگهانی و بدون اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، گلایه‌مندند.

کد خبر 26556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز