دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع امنیتی یمن از هلاکت چند سرکرده القاعده بر اثر دو حمله هوایی پهپاد آمریکا به مقر تیپ ۱۹۰ دفاع هوایی شهر المکلا مرکز استان حضرموت خبر دادند.

هلاکت چند سرکرده القاعده در یمن

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری خبر، در میان کشته شدگان القاعده عثمان الصنعانی امیر خود خوانده ایالت مارب و 5 نفر دیگر از اعضای القاعده يمن وجود دارند.

یک پهپاد آمریکایی با دو حمله هوایی به مقر تجمع تروریست های القاعده در منطقه ریان شهر المکلا که اواخر آوریل (فروردین - اردیبهشت) به اشغال القاعده درآمد نیز چند سرکرده این گروه تروریستی را به هلاکت رساند.

گروه تروریستی القاعده در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر اسامی سرکرده های به هلاکت رسیده خود را به شرح ذیل اعلام کرد: عثمان الصنعانی امیر ایالت مارب، معتز الصنعانی، ابو یاسر الصنعانی و ابو ارهاب الارحبی و دو نفر دیگر.

گروه های تروریستی القاعده و داعش ظرف شش ماه تجاوز عربستان به یمن به دلیل دریافت کمک های مالی و تسلیحاتی مستقیم عربستان تقویت شده و مناطقی از یمن را به اشغال خود درآورده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

کد خبر 307223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha