جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد حسنین هیکل، نویسنده و روزنامه نگار سرشناس مصری روز جمعه گفت: یمن به تنهایی توانست عربستان و ۹ کشور عضو ائتلاف را شکست دهد و ائتلاف در حالی که قادر به پایان دادن جنگ نیست، ادعای پیروزی می‌کند.

haikal

به گزارش ايرنا، وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی با اظهار نگرانی نسبت به اوضاع بد مردم یمن در نتیجه تجاوز کشورهای عرب، گفت: تجاوز به یمن از ابتدا اشتباه بزرگی بود.

نویسنده سرشناس مصر خطاب به عربستان و دیگر کشورهای عضو ائتلاف علیه یمن گفت: پایداری، صلابت و دفاع مردم یمن از خاک خود در برابر متجاوزان حیرت انگیز و ستودنی است.

«هیکل» با بیان اینکه «از یمن به دلیل آنکه عرب است، دفاع می کنم و جنگ در این کشور، نزاع برای بقا یا فنا است»، گفت: یمن بسیار بزرگتر از آرزوها و طمع ورزی های شما است و من مطمئن هستم یمن برنده اصلی این جنگ است و اگر دستور آمریکا نبود ما شاهد چنین جنایاتی در یمن نبودیم.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

کد خبر 307638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha