دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهار حمله متجاوزان ائتلاف عربستان سعودی به باب المندب در یمن شکست خورد.

شکست چهار حمله ائتلاف سعودی به باب المندب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، شبکه تلویزیونی المسیره، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن چهار حمله به منطقه باب المندب را ناکام گذاشتند. نیروهای متجاوز در این حملات ناکام متحمل تلفات و خسارت های سنگینی شدند.

منابع نظامی یمن اعلام کردند چهار خودروی نظامی که برای نزدیک شدن به طرف کوه النصر در منطقه باب المندب تلاش می کردند، در حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن منهدم شد.

دهها نفر از متجاوزان عربستان سعودی و متحدانش و نیز مزدوران آنها کشته و زخمی شدند. بقیه این نیروها هم با رها کردن اجساد کشته شدگان خود از این منطقه فرار کردند.

گفتنی است نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنان کنترل باب المندب را در دست دارند و خبرهای منتشر شده از طرف رسانه های وابسته به متجاوزان درباره کنترل بر این منطقه درست نیست.

  • شکست حمله متجاوزان به منطقه الشعله استان مارب

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حمله متجاوزان سعودی و متحدانش به منطقه «الشعله» را در استان مارب یمن ناکام گذاشتند.

دهها نفر از نیروهای متجاوز سعودی و متحدانش در حمله ناکام به منطقه الشعله در استان مارب یمن به هلاکت رسیدند. یورش گسترده نیروهای متجاوز به مناطق الشعله، الجفینه و المساریه ناکام ماند.

ازسوی دیگر، مسئولان اماراتی از کشته شدن یکی از نظامیان این کشور در حمله موشکی بزرگ الضافر در استان مارب خبر دادند. با کشته شدن این نظامی اماراتی مجموع تلفات نظامیان اماراتی در این حمله به پنجاه و چهار افسر و سرباز افزایش یافت.

عبدالکریم الرازحی گزارشگر شبکه المسیره درباره درگیریها در استان مارب گفت: دشمنان که تصور می کردند در مدت دو روز به صنعا خواهند رسید، یک ماه است در استان مارب زمین گیر شده اند و تلفات و خسارت های سنگینی داشتند.

یکی از نیروهای یمنی گفت:«ما تکفیریها را از منطقه الشعله عقب راندیم و ان شاء الله بر آنها پیروز خواهیم شد.»

کد خبر 309512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha