همشهری‌آنلاین: یکی از شاهزاده‌های بانفوذ و عالی رتبه سعودی در یک اقدام بی‌سابقه خواستار تغییر رژیم عربستان و دولت ریاض شده است.

saudi arabia

 شاهزاده سعودی که نوه ارشد ملک عبدالعزیز، بنیانگذار کشور عربستان سعودی است، به روزنامه گاردین گفت:در داخل آل سعود و به صورت گسترده‌تر در داخل جامعه عربستان به دلیل روی کار آمدن ملک سلمان، پادشاه عربستان در ژانویه سال جاری میلادی یک ناآرامی دیده می‌شود.

این شاهزاده سعودی در حالی خواستار تغییر در دولت ریاض شده که عربستان در سال‌های اخیر با چالش‌های زیادی از جمله جنگ،‌ کاهش قیمت نفت و انتقاد بابت زمامداری مکه به ویژه حوادث اخیر در مراسم حج سال جاری مواجه شده است.

به گزارش ایسنا،این شاهزاده که به دلایل امنیتی نامش فاش نشده است اوایل ماه جاری میلادی در دو نامه خواستار تغییر در دولت ریاض و کناره‌گیری سلمان، پادشاه عربستان شده بود.

او گفت: پادشاه شرایط با ثباتی ندارد و در اصل این محمد بن سلمان، پسر اوست که دارد کشور را اداره می‌کند. بنابراین، چهار یا پنج تن از شاهزادگان به زودی برای بررسی این وضع جلسه‌ای تشکیل می‌دهند. بسیاری از اعضای آل سعود بابت این اوضاع خشمگین هستند. حتی مردم عربستان و روسای قبایل هم از این وضعیت ناراضی هستند. آنها می‌گویند باید کاری انجام شود در غیر این صورت کشور با فاجعه‌ روبه رو می‌شود.

کد خبر 308836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha