همشهری آنلاین: رییس بعثه حج مغرب از مانع تراشی سعودی‌ها بر سر راه جستجوی اعضای این بعثه جهت یافتن قربانیان مغربی فاجعه منا انتقاد کرد.

 رییس بعثه حج مغرب: عربستان مانع یافتن قربانیان منا می شود

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الصباح مغرب، محمد بوسعید وزیر اقتصاد و دارایی و رییس بعثه حج مغرب گفت: عربستان در روز عید قربان از جستجوی ما جهت یافتن قربانیان مغربی فاجعه منی جلوگیری کرد و مقامات سعودی جمعه گذشته به ما اجازه انجام چنین کاری را دادند.

بوسعید افزود: برای جمع آوری اطلاعات در مورد قربانیان مجبور شدم به سردخانه ها مراجعه کنم.

به نوشته الصباح ، وی با استناد به گفته های حجاج مغرب از ناپدید شدن شماری از حجاج این کشور در فاجعه منا خبر داد.

وی اظهار داشت: عربستان به پزشکان و همچنین آمبولانس های غیرسعودی اجازه کمک رسانی به افراد مصدوم در حادثه منا را نداد.

روزنامه الصباح خاطرنشان کرد : وزیر اقتصاد مغرب کشته شدن 153 حاجی مفقودالاثر مغربی را یک امر قطعی ندانست تا بدین ترتیب زمینه امیدواری از بین نرود.

الصباح افزود: رییس بعثه حج مغرب با برخی از حجاج مغرب دیدار و گفت وگو کرد که آنها از کوتاهی به عمل آمده در انتقال آنها به عرفات و مزدلفه اظهار گله و شکایت کردند.

از سوی دیگر تارنمای الوعی نیوز تاکید کرد: گزارشها حاکی است شمار قربانیان کشتار حجاج در منی در اثر سهل انگاری و کوتاهی عمدی طرفهای ذیربط سعودی در کمک رسانی به حجاج به 5000 تن بالغ گردیده است.

محمد بن نایف وزیر کشور عربستان نیز به بهانه عدم امکان شناسایی قربانیان به دلیل افزایش شمار کشته های منا دستور دفن آنها را در گورهای دسته جمعی صادر کرد.

کد خبر 308880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha