سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری انلاین: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شهر راهبردی الربوعه در منطقه عسیر عربستان را به‌ طور کامل تصرف کردند.

شهر الربوعه عربستان در تصرف نیروهای یمنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، در این عملیات شماری از نظامیان سعودی کشته و هفت خودروی زرهی و چهار بولدزر آنها منهدم شد.

همچنین 9 پایگاه نظامی دشمن هدف موشک و خمپاره های نیروهای یمنی قرار گرفت.

در جیزان نیز چهار پایگاه نظامی سعودی هدف حملات موشکی نیروهای یمنی قرار گرفت و چهار خودروی زرهی آنها منهدم شد.

نیروهای یمنی همچنین در دو عملیات در غرب و شمال استان مأرب یمن 45 خودروی نظامی دشمن را منهدم و ده‌ها نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

دهها نفر از نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در درگیریها در منطقه الجفینه در استان مارب به هلاکت رسیدند.

موشک «اروگان» که ارتش و کمیته های مردمی یمن آن را وارد خدمت کرده‌اند به نیروهای اشغالگر عربی در استان مأرب خسارات سنگینی وارد کرده است اما متجاوزان بر خبرهای آن به شدت سرپوش می گذارند.

این موشک با موفقیت به هدف اصابت کرد و توانست تعدادی زیادی از تانکها و خودروهای زرهی مهاجمان و مزدوران را در مقر فرماندهی منطقه سوم منهدم کند و شعله های مهیب آتش ناشی از سوخته شدن خودروهای نظامی به هوا برخاست.

امارات متحده عربی اذعان کرد ، یکی از نظامیانش که برای جنگ علیه یمن به این کشور آمده بود در یک عملیات نظامی در استان مارب کشته شده است.

خالد بن حمد پسر حمد بن عیسی شاه بحرین که در قالب نیروهای متجاوز به یمن شرکت دارد در حملات نیروهای یمنی در استان مأرب یمن به شدت زخمی شده است.

جنگنده های سعودی آمریکایی دو بار شهر مرزی "حرض" در استان حجه یمن را بمباران کردند.

در حمله جنگنده های سعودی آمریکایی به یک جاده سراسری در منطقه "بیحان" در استان شبوه یمن پنج شهروند آفریقایی به شهادت رسیدند.

در این حال 54 سازمان حقوق بشری، خواستار محاکمه ملک سلمان، پادشاه عربستان به علت جنایت‌های جنگی در دادگاه بین‌المللی لاهه شدند.

این سازمان‌های حقوق بشری قصد دارند این درخواست را در جلسه امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مطرح کنند.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت: بحران یمن هیچ راه حل نظامی ندارد و همه باید به دنبال راه حل های سیاسی برای این بحران باشند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد افزود: برای برقراری صلح در سراسر یمن همه طرف ها باید فداکاری کنند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد از تلاش هایش برای حل بحران یمن عقب نخواهد کشید.

کد خبر 307420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha