دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع آگاه در خارطوم پایتخت سودان روز دوشنبه از آمادگی پیوستن ۶ هزار نظامی این کشور به عنوان مزدور به نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن خبر داد.

 ۶ هزار نظامی مزدور سودانی عازم یمن می شوند

به گزارش پایگاه خبری «الیمن الغد»، منابع آگاه در خارطوم پایتخت سودان (شمالی)اعلام کردند که 6 هزار نظامی سودانی آماده می شوند تا با سفر به یمن به ائتلاف عربی علیه یمن بپیوندند.

این در حالی است که یکهزار نظامی قطری نیز با بیش از 200 زره پوش همراه با مهمات سنگین، متوسط و سامانه دفاع موشکی و سامانه مخابراتی پیشرفته برای همراهی با عربستان متجاوز وارد خاک یمن شدند.

منابع خبری نیز پیشتر اعلام کردند که قرار است مزدوران مصری، مغربی، اردنی، سودانی، قطری و کویتی نیز به بنادر عربستان اعزام و از آنجا از طریق گذرگاه ودیعه به یمن انتقال داده شوند.

در همین حال احمد عسیری سخنگوی ائتلاف مداخله نظامی به یمن با اعتراف به شکست نظامیان خود در حمله اخیر ارتش یمن گفت: حمله موشکی ارتش یمن در روز جمعه به انبار اسلحه در استان مارب منجر به کشته شدن 16 نظامی عربستانی، 45 نظامی اماراتی و 5 نظامی بحرینی و زخمی شدن چند تن دیگر شد.

در بزرگترین حمله نیروهای مردمی یمن علیه نظامیان ائتلاف تحت فرماندهی عربستان 66 نظامی کشته شدند. در پی این رویداد دولت امارات که بیشترین تلفات را متحمل شده 3 روز عزای عمومی اعلام کرد و برخی اخبار از خروج احتمالی نظامیان امارات از یمن حکایت می کند.

از این رو ارتش متجاوز عربستان پس از دریافت این شکست سنگین از ارتش یمن برای اعاده حیثیت از بین رفته خود دست به دامن کشورهای عربی برای اعزام نیرو به یمن شده است.

عربستان در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند.

کد خبر 306441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha