یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی منابع خبری از حرکت نظامیان متجاوز قطر برای پیوستن به نظامیان عربستانی در مرز جنوبی این کشور جهت حمله به شهرهای یمن خبر دادند.

 پایگاه یمنی: قطر به جمع متجاوزان به یمن پیوست

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری توباز پرس یمن، فعالان در شبکه های اجتماعی تصاویر نظامیان قطری و تجهیزات آنها را که در مسیر شهر الخرج در شرق عربستان به سمت جنوب در حرکت بودند پخش کردند.

در حمله نیروهای مقاومت مردمی یمن به مواضع متجاوزان عربستانی وکشورهای ائتلاف تجاوز به یمن در استان مارب دهها نظامی متجاوز عربستانی و عضو ائتلاف تجاوز به یمن کشته و زخمی شدند.

احمد عسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن گفت: حمله موشکی ارتش یمن به انبار اسلحه در استان مارب منجر به کشته شدن 16 نظامی عربستانی، 45 نظامی اماراتی و 5 نظامی بحرینی و زخمی شدن چند تن دیگر شد.

در بزرگترین حمله نیروهای مردمی یمن علیه نظامیان ائتلاف تحت فرماندهی عربستان 66 نظامی کشته شدند. در پی این رویداد دولت امارات که بیشترین تلفات را متحمل شده 3 روز عزای عمومی اعلام کرد و برخی اخبار از خروج احتمالی نظامیان امارات از یمن حکایت می کند.

برخی منابع یمنی پیشتر تصریح کرده بودند که امارات و عربستان بر سر تقسیم یمن با یکدیگر به توافق رسیده اند ساعتی پس از این رویداد دولت امارات اجساد 45 نظامی کشته شده خود را در یمن به خاک این کشور منتقل کرد.

حمله اخیر جنبش مردمی انصارالله به یک پایگاه نظامی در شهر مارب در شرق یمن که منجر به کشته شدن 66 تن از نیروهای امارات متحده، عربستان و بحرین شد موازنه قدرت را به سود یمن تغییر داد.

در این حمله، انصارالله و کمیته های انقلابی یمن با شناسایی دقیق پایگاه نظامی مشترک امارات متحده، عربستان و بحرین در شهر مارب یمن و پرتاب موشک دوربرد 45 نظامی اماراتی، 16 نظامی عربستانی و 5 بحرینی را به هلاکت رساندند.

عربستان در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند.

کد خبر 306286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha