همشهری آنلاین: سرتیپ احمد عسیری سخنگوی ائتلاف متجاوز علیه یمن به سردمداری رژیم سعودی اعتراف کرد که این رژیم در دستیابی به اهداف اصلی خود در حمله به یمن ناکام بوده است.

 اعتراف عربستان به ناکامی در دستیابی به اهداف تجاوز به یمن

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اینترنتی الیمن الیوم، احمد عسیری اهداف سه گانه یاد شده را بدین ترتیب برشمرد: از بین بردن توان موشکی یمن ، تامین حمایت از مزدوران عربستان در شهر تعز واقع در جنوب یمن و در اختیار گرفتن گروهک های تروریست که در کنار مزدوران سعودی در عدن و بطور کلی استانهای جنوبی یمن علیه ارتش و نیروهای انصارالله جنگیده اند.

از سوی دیگر نیروی هوایی رژیم سعودی دیروز در یک اقدام جنون آمیز 23 بار پایگاه لشکر 55 زرهی واقع در شهر بریم استان إب را مورد حمله قرار داد.

در همین راستا منابع نظامی در گفت وگو با الیمن الیوم نیز از تلاش سعودی ها برای بازپس گیری مواضع راهبردی از دست رفته خویش در دو استان جیزان و نجران واقع در جنوب عربستان از جمله پایگاه دارالنصر در شهر الخوبه خبر دادند.

منابع مزبور خاطرنشان کردند: ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند تلاش سعودی ها را سد کرده و یک تانک به همراه خودروی زرهی جیمز را منهدم کنند و تمامی افراد موجود در آنها را به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

این سومین تلاش سعودی ها برای بازپس گیری پایگاه دارالنصر طی یک هفته گذشته است.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دیروز گلوله باران مواضع جدید سعودی ها در جیزان و نجران را ادامه دادند که بیانگر پیشرفت سریع نیروهای یمن در عمق عربستان است.

در جبهه داخلی نیز نیروهای ارتش و کمیته های مردمی دیروز دو موضع راهبردی دفاعی مزدوران سعودی در استان مأرب را به تصرف خود درآوردند و مزدوران سعودی هم اکنون فقط دو موضع در گذرگاه شمالی این شهر یعنی تبه المصاریه و مرکز نظامی پلیس را در اشغال خود دارند.

ز سوی دیگر مجموعه ای از عناصر تروریست و مزدوران رژیم سعودی که در صنعا درصدد انجام عملیات تروریستی و حمله به تاسیسات نظامی و غیرنظامی پایتخت بودند، به دام نیروهای امنیتی یمن افتادند.

همچنین گروهی از نیروهای سعودی در نزدیکی موضع نظامی مشعل در استان جیزان عربستان در دام کمین نصب شده از سوی ارتش و نیروهای مردمی گرفتار آمده و 16 تن از آنان به هلاکت رسیده و 4 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی صبح امروز با انجام یک عملیات کارآمد در منطقه صافر در استان مأرب دهها تن از عناصر مزدور رژیم سعودی را به هلاکت رسانده و شماری از خودروهای زرهی و بالگردهای آپاچی دشمن را منهدم کردند.

از ششم فروردین آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون بیش از 4 هزار یمنی که شمار زیادی از آنها را کودکان و زنان تشکیل میدهند کشته شدند.

علت تاخیر در برگزاری نشست ژنو، کارشکنی عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن است که گفته بود تا زمانی که جنبش انصار الله عقب نشینی نکند در مذاکرات ژنو شرکت نخواهند کرد.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که در اثر آن بیش از چهار هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده اند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.

کد خبر 306134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha