همشهری آنلاین: مقامات سعودی در شبکه های اجتماعی کویت را به دلیل عدم همراهی در تجاوز به یمن به باد انتقاد گرفته و ضمن یاد آوری موضع عربستان نسبت به این کشور پس از اشغال آن توسط صدام گفتند: اگر عربستان نبود الان کویتی ها مانند آوارگان سوری بودند.

 عربستان از کویت به دلیل عدم اعزام نیروی نظامی به یمن انتقاد کرد

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری سام پرس، دولت کویت این روزها با انتقاد شدید مقامات عربستانی به دلیل عدم همکاری با این کشور در تجاوز به یمن مواجه است.

مقامات عربستانی در توییتر با یاد آوری حمایت این کشور از کویت در برابر حمله عراق در سال 1990 نوشتند اگر عربستان نبود الان کویتی ها مانند آوارگان سوری در مجارستان و اتریش بودند.

کویت وعمان تنها کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند که در تجاوز به یمن با عربستان همراهی نکرده و نیروی نظامی به این کشور اعزام نکرده اند.

منابع کویتی به روزنامه الرای الیوم چاپ لندن گفتند: دولت کویت نمی خواهد از هیچ یک از طرف های جنگ یمن جانبداری کند زیرا این مسئله را پیش از این نیز تحت فشار عربستان در جنگ عراق علیه ایران با جانبداری از عراق تجربه کرده و بابت این مسئله هزینه سنگینی پرداخت نموده است.

35 درصد شهروندان کویتی، ایرانی الاصل می باشند و دولت کویت نمی خواهد با بحران طایفه گرایی که کشورهای همراه عربستان با مداخله در بحران یمن به آن دچار شده اند مواجه شود.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان، از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که در اثر آن بیش از چهار هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده اند.

کد خبر 306796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha