همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت از بحران بهداشتی در یمن، افزایش مبتلایان به بیماریهای گوناگون و تعطیل بودن مراکز درمانی در این کشور اظهار نگرانی کرد.

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت از بحران بهداشتی در یمن

به گزارش پایگاه خبری الوحدوی نت ،«احمد شدول» نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن با صدور بیانیه ای ضمن اظهار نگرانی نسبت به تعمیق بحران بهداشتی یمن و پایین بودن سطح بهداست در این کشور به دلیل تعطیلی مراکز خون وشمار زیاد مبتلایان به بیماری تب دنگی در استان تعز که تاکنون 1600 مورد آن از ماه مارس 2015 ( اسفند- فروردین) در این استان ثبت شده ، اشاره کرد.

این سازمان از پاسخ به نیازهای بهداشتی ضروری یمن از تهیه 200 تن کمک های پزشکی به علاوه 745 هزار لیتر سوخت برای حفظ بهره برداری از خدمات بهداشتی به دلیل تداوم تجاوز عربستان به این کشور خبر داد.

دراین بیانیه که در ژنو صادر شد، آمده است تجاوز عربستان به یمن از شش ماه قبل تاکنون هزاران بیمار را بدون معالجه و درمان گذاشته به طوری که مراکز بهداشتی تعطیل و بیماری تب دنگی شایع شده است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: برخی مراکز بهداشتی یمن نیز به دلیل تداوم تجاوز عربستان در آستانه نابودی قرار دارد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره شده و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

کد خبر 308363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha