همشهری آنلاین: پایگاه خبری فرانسوی انتلجنس آنلاین در گزارشی درخصوص تقسیم مناطق نفوذ در یمن میان عربستان و امارات نوشت: این دو کشور خود را برای نبرد بزرگ در صنعا آماده می‌کنند و سران آن‌ها در جلسه‌ای در شهر طنجه مغرب، یمن را میان خود تقسیم کردند.

پایگاه فرانسوی: عربستان و امارات یمن را میان خود تقسیم کرده اند

به گزارش ايرنا، پایگاه خبری وطن به نقل از این پایگاه خبری فرانسوی نوشت: منابع اطلاعاتی غربی اعلام کردند این دو کشور اختلاف هایی در مورد یمن داشتند اما در جلسه ای در شهر طنجه مغرب در استراحتگاه ملک سلمان شاه عربستان، محمد بن راشد و محمد بن زاید و مقام های عربستانی در خصوص تقسیم مناطق نفوذ در یمن با هم به توافق رسیدند.

منابع اطلاعاتی غربی افزودند: فرماندهان ارتش عربستان و امارات در خصوص اختلاف های موجود با هم مذاکره کرده و در نهایت در خصوص تقسیم مناطق نفوذ در آینده در یمن با هم به توافق رسیدند.

بر اساس این توافقنامه، شمال یمن تحت سلطه عربستان و شرق این کشور تحت سلطه امارات خواهد بود و منطقه مرکزی یمن به ویژه استان نفتی مارب که زیرساخت های بخش انرژی یمن نیز در آن است ، تحت نظارت دو کشور خواهد بود.

در این جلسه تیم امنیتی محمد بن زاید و از جمله برادرش هزاع که مشاور امنیت ملی او است و سیف بن زاید وزیر کشور امارات وی را همراهی می کردند.

این پایگاه خبری فرانسوی نوشت: این دو کشور پیش از تقسیم غنایم میان خود ، ابتدا باید کار جنگ را یکسره کنند.

انتلجنس آنلاین یادآورشد که امارات فرماندهی عملیات در مناطق المهره و حضرموت واقع در شرق یمن را بر عهده می گیرد و سرلشکر ستاد حمد محمد الرمیثی همراه با معاونش ژنرال عیسی سیف المزروعی شروع به اقداماتی کرده و امارات شروع به مذاکره با قبایل محلی و از جمله خاندان الاحمر کرده است و نکته قابل توجه اینکه این شخصیت ها اخوانی هستند.

از سوی دیگر پایگاه شوون خلیجیه نیز با انتشار این گزارش پایگاه خبری فرانسوی نوشت: امارات سعی در گسترش نفوذ سیاسی، نظامی و اقتصادی خود در یمن دارد.

با اینکه عربستانی ها و اماراتی ها سعی می کنند از درگیری با هم بپرهیزند اما کارشناسان می گویند پشت پرده درگیری هایی میان این دو کشور وجود دارد.

کد خبر 308161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha