همشهری آنلاین: ائتلاف دولت قانون در حالی که حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق به دلیل اجرایی نشدن اصلاحات اعلام شده با فشارهای سیاسی زیادی رو به روست، برگزاری انتخابات زود هنگام بعد از اصلاح قانون انتخابات را خواستار شده است.

ائتلاف دولت قانون عراق برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الحیاة عربستان، خلف عبدالصمد، رئیس فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تاکید کرد که این ائتلاف تغییر قانون انتخابات را برای برگزاری انتخابات زود هنگام خواستار شده است.

وی گفت: مردم عراق در تظاهراتی قانونی خواستار تغییر وضعیت سیاسی کشورشان هستند. در همین راستا باید شروطی وضع شود که با آراء مردمی همسو باشد از جمله کاهش اعضای پارلمان به نصف تعداد کنونی و اینکه عضویت نمایندگانی که مدرکی کمتر از کارشناسی ارشد دارند، لغو شود.

عبدالصمد تاکید کرد: ضروری است اعضای پارلمان حداقل پنج سال در حوزه سیاسی فعالیت داشته و دست کم 40 سال سن داشته باشند.

وی افزود: انتخاب استانداران نیز باید مستقیما توسط مردم انجام شود و نه از طریق شورای استان‌ها چرا که این امر باعث محدود شدن قدرت استانداران و نفوذ شورای استانداری‌ها می‌شود.

در حالی فراکسیون دولت قانون خواستار برگزاری زود هنگام انتخابات شده است که العبادی به عنوان یکی از اعضای این ائتلاف تلاش‌هایی در راستای اجرای اصلاحات در عراق را آغاز کرده است.

هشام السهیل، نماینده حزب الدعوة عراق نیز در گفت‌وگو با روزنامه الحیاة گفت: با افزایش درخواست نمایندگان پارلمان برای تعیین محدوده زمانی و اتخاذ تصمیمات روشن درباره اصلاحات اعلام شده، پارلمان قصد دارد در جلسه‌ای از العبادی دعوت کند تا در خصوص روند اصلاحات پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.

کد خبر 307109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha