همشهری‌آنلاین: انجام اصلاحات گسترده در نظام سیاسی عراق موجب آسیب رسیدن به برخی شخصیت‌های سیاسی و گرفتن قدرت و نفوذ از آن‌ها شده و حالا حیدر العبادی اعلام کرده برخی اطرافیانش برای کودتا و برکناری‌اش از قدرت تلاش می‌کنند.

 حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اخیرا در پی تظاهرات گسترده مردم علیه فساد در دولت، دست به تغییرهاي گسترده‌ای در نظام سیاسی عراق زد و حتی تاکید کرد که تا پای جان برای اجرای اصلاحات بیشتر تلاش خواهد کرد.

نخست‌وزير عراق در سخنانی گفت که همگان می‌دانند اصلاحات انجام شده به بسیاری از افراد آسیب رسانده است برای همین تلاش این افراد را برای انجام کودتا علیه خود بعید نمی‌داند.

حیدر العبادی در اصلاحاتی که ایجاد کرد معاونت‌های رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر را حذف کرد و مطمئنا موجب خشم برخی از مسئولانی شده است که از پست‌های خود برکنار شدند.

این اصلاحات شامل کاهش تعداد مسئولان و معاونان استانداری‌ها و اقدامات قانونی دیگر نیز بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز،العبادی تاکید کرد که تعداد محافظان برخی از مسئولان عراقی به اندازه سه گردان نظامی است و این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست.

برخی از مردم عراق که دولت و مسئولان را به غارت اموال ملت متهم کرده‌اند، چند هفته‌ است که در اعتراض به وضع خدمات‌رسانی تظاهرات برگزار می‌کنند و خواهان محاکمه مسئولان شده‌اند.

کد خبر 308212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha