همشهری‌آنلاین: منابع امنیتی عراقی از کشته و زخمی شدن چند تن در حمله موشکی به فرودگاه بغداد خبر دادند.

دست کم 13 موشک کاتیوشا در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد به زمین اصابت کرده و چند كشته و مجروح و خسارت به تاسيسات فرودگاه را نيز در پي داشت.

به گزارش فرانس‌پرس، فرمانده امنيتي پايتخت در بيانيه‌اي درخصوص پايگاه نزديك به فرودگاه اعلام كرد:چند موشك كاتيوشا در نزدكي كمپ النصر در غرب بغداد فرود آمد.

با توجه به برد محدود چند کیلومتری موشک‌‌اندازهای کاتیوشا، این نگرانی در میان عراقی‌ها به وجود آمده که گروه‌های تروریستی به ویژه داعش بار دیگر توانسته‌اند تا این حد به پایتخت عراق و فرودگاه بین‌المللی آن در حومه غرب شهر نزدیک شوند.

گروه تروریستی داعش در سال 2013 نیز به شدت به پایتخت عراق نزدیک شده بود و گفته می‌شد تا پنج کیلومتری فرودگاه بین‌المللی این شهر پیشروی کرده که این امر باعث ایجاد هرج ومرج و ناامنی در پایتخت عراق شد.

به گزارش ايسنا به نقل از اسكاي‌نيوز،تاکنون گروه خاصی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته اما حملات موشکی لحظاتی بعد از انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در منطقه الامین، در شرق بغداد انجام شد که 13 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. مسئولیت انفجار اين خودرو را داعش برعهده گرفت.

داعش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار بغداد تجمع شبه نظامیان شیعه که در عملیات علیه این گروه شرکت دارند را هدف قرار داده است.

کد خبر 308072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha