دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

پگاه شفتی:

این‌روزها هیچ‌جا از حضور ابزارک‌ها در امان نیست. ابزارک‌هایی که روزی تنها یک رؤیا یا تخیل بودند امروز کهکشان‌ها را به‌تسخیر درآورده‌اند. بعضی از آن‌ها در آسمان چرخ می‌زنند و بعضی در زمین، امروز برای داشتنشان لحظه‌شماری می‌کنی و فردا به‌راحتی آن‌ها را با ابزارک دیگری عوض می‌کنی!

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۸۰۲

پرنده‌ی آبی

هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادها دیگر ابزارک‌های پیش‌پاافتاده‌ای شده‌اند، با این حال هرروز نوع پیشرفته‌تری از آن‌ها در آسمان پرمی‌کشد. به‌تازگی اما یک پهپاد که می‌تواند روی آب سربخورد و با سرعت شش مایل در ساعت با آب سرسره‌بازی کند، پا در دنياي پهپادها گذاشته است. این‌روزها که خبر غرق‌شدن مهاجران بی‌پناه را در آب‌های آزاد می‌شنویم، شاید این پرنده‌ی آبی امیدی باشد تا تلفات غرق‌شدن کمی کاهش یابد.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۸۰۲

بدو... زلزله!

در روزهای گذشته در کشور ما چند زمین‌‌لرزه‌ی کوچک آمد و بازهم بحث زلزله‌خیز بودن ایران بر سر زبان‌ها افتاد. ترس از زلزله دوباره به سراغ ما ایرانی‌ها آمد و این پرسش به ذهنمان خطور كرد که اگر زلزله بيايد چه کنیم؟ اما در آ‌ن‌سوی دنیا چند جوان دانشمند مدت‌هاست روی دستگاهی کار می‌کنند که می‌تواند خبر وقوع زلزله را 30 ثانیه پیش از وقوع به‌اطلاع کاربر برساند. نام این ابزارک «برینکو» است که در زبان اسپانیايي معنای «بپر» می‌دهد. بپر می‌تواند از طریق اینترنت خودش را به سایت‌های معتبر لرزه‌نگاری متصل کند و حال و روز زمین و زیرزمین را به این سایت‌ها اعلام کند و نتیجه‌ی آنالیز مکان را دریافت کند و با زنگ، روشن و خاموش‌شدن و یا پیغام صوتی به کاربر خبر وقوع زلزله را بدهد. کاربر همچنین می‌تواند از طریق نرم‌افزار مخصوص بر روی گوشی هوشمند یا تبلت در بیرون از خانه هم هشدار برینکو را دریافت کند. بانیان این پروژه دو دانشمند پانامایی هستند و حدود یک ماه است که یک کارزار اینترنتی را برای کمک مالی به این پروژه به‌راه انداخته‌اند. قرار است برینکو در مرداد ماه سال آینده به بازار ارائه شود.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۸۰۲

دوچرخه‌بان

کسانی که عادت دارند با دوچرخه زیاد این‌طرف و آن‌طرف بروند، خوب می‌دانند که این وسیله‌ی دوست‌داشتنی خطرهای مخصوص خود را دارد. «گارمین» نام یک چراغ هوشمند است که روی دوچرخه نصب می‌شود و می‌تواند کامپیوتر مخصوص دوچرخه نیز باشد. این ابزارک که دارای سیستم جی‌پی‌اس و ردیاب است، می‌تواند مسافت پیش‌ ِروی دوچرخه‌سوار را تجزیه و تحليل کند و دوچرخه‌سوار  را از وضعیت پیش‌ رویش آگاه کند. رادار پشتی دوچرخه می‌تواند وضعیت پشت‌سر را نیز به دوچرخه‌سوار اطلاع دهد و او را از خطراتی مثل تصادف از پشت محافظت کند.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۸۰۲

سوپرماریوی شخصی 

حدود 30 سال از ‌روزي  که شرکت «نینتندو» بازی معروف «قارچ‌خور» و شخصیت دوست‌داشتنی‌اش سوپرماریو را به بازی‌نوردان معرفی کرد مي‌گذرد. حالا اما این شرکت به دوستداران سوپرماریو این امکان را داده تا مراحل بازی را با سلیقه‌ی شخصی خودشان بسازند. کاربران تنبل هم اگر چندان حوصله‌ی بازی‌سازی ندارند، می‌توانند از مراحل بازی که ساخته‌ی دیگر کاربران است استفاده کنند.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۸۰۲

هدفونِ موزیک‌شناس

از دنیای وحشت از زلزله و غرق‌شدن در دریاها فاصله بگیریم و به سراغ موسیقی برویم. این یک هدفون سازگار با سلیقه‌ی کاربر است که بسته به حال کاربر و موزیک موردنظر او فرکانس را تغییر می‌دهد. این هدفون با چهار فرکانس متفاوت موسیقی پخش می‌کند و می‌تواند با چند قطعه‌ی مختلف که بر روی گوشی سوار می‌شود، کوچک و بزرگ شود.

کد خبر 307068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha