شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخالفان حکومت برگزاری تظاهراتی در منامه پایتخت بحرین ،بر ادامه حرکت مسالمت آمیز خود تا تحقق یافتن اهدافشان تاکید کردند و خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان ،رهبر مخالفان رژیم آل خلیفه شدند.

 تظاهرات مخالفان در بحرین

به گزارش پایگاه اینترنتی الوفاق،مردم بحرین روز جمعه پس از برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز منامه با در دست داشتن عکس شیخ علی سلمان بر ادامه مبارزه مسالمت آمیز خود تاکید کردند.

همچنین چند راهپیمایی دیگری در مناطق مختلف بحرین برگزار شد و شرکت کنندگان در آنها خواستار آزادی شیخ علی سلمان شدند که قرار است جلسه استیناف محاکمه وی ظرف چند روز آینده برگزار شود.

از سوی دیگر بر پایه همین گزارش، سودارسان راگافان خبرنگار واشنگتن پست در مقاله ای حکمرانان نقض کننده حقوق بشر مورد حمایت آمریکا را منتشر کرد.

در مقاله مزبور در میان 5 حکمران برجسته در این زمینه حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

راگافان خاطرنشان کرد: رژیم بحرین وحشیانه انقلاب مردمی در این کشور را سرکوب کرد اما آمریکا بخاطر منافع سیاسی مهم خود در بحرین از جمله حمایت ریاض همپیمان واشنگتن از منامه و همچنین استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در آبهای این کشور از رژیم آل خلیفه حمایت به عمل می آورد.

وی افزود: همچنان هزاران بحرینی به دلیل مخالفت با دولت در پشت میله های زندان قرار دارند و گزارشهایی در مورد شکنجه آنان انتشار یافته است.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کند.

بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبرو شد.

کد خبر 306940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha