گروه بورس: هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل نحوه انجام معاملات در تابلوی غیر رسمی را تصویب کرد.

طبق این آئین نامه، مواردی از قبیل زیان‌دهی، رعایت نشدن سیاست افشای اطلاعات، مطلوب نبودن میزان فعالیت و حجم داد و ستد و گردش سهام و عرضه نکردن سهام مازاد بر حد مجاز، طی مهلت مناسب، با تصویب هیأت مدیره بورس و اعلام رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، باعث حذف شرکت از تابلوی فرعی و انتقال به تابلوی غیررسمی می‌شود.

براین اساس همه سفارش‌های خرید و فروش در تابلوی غیررسمی فقط با قیمت محدود اخذ می‌شود. به این ترتیب انجام معاملات در تابلوی غیررسمی مشمول محدودیت نوسان قیمت نخواهد بود.سهام هر شرکت در تابلوی غیررسمی یک روز در هفته قابل معامله خواهد بود.

روز و ساعت انجام معامله را هیأت مدیره بورس تعیین می‌کند. نحوه انجام معاملات در تابلوی غیررسمی به صورت توافقی بوده و کارگزاران صرفاً سفارش‌های دریافتی را جهت انجام در سامانه معاملات وارد می‌کند.

در ادامه این آیین‌نامه تاکید شده، قیمت معاملات نمادهای تابلوی غیررسمی در شاخص‌ها لحاظ نمی‌شود و صرفاً اطلاعات معاملات در سامانه معاملات نگهداری می‌شوند.  فروش مجدد سهام خریداری شده در تابلوی غیررسمی توسط سهامداران جزء (دارندة کمتر از 5/2 درصد از سهام شرکت) امکان پذیر نیست.

کد خبر 30498

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز