پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرسپولیس با شکست مقابل ذوب آهن در قعر جدول باقی ماند تا روند بد این تیم در لیگ همچنان ادامه داشته باشد.

zoub

به گزارش ایسنا، در حالی دیدار تیم های پرسپولیس تهران و ذوب آهن  اصفهان در هفته چهارم پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد، که این دیدار برای برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی بیش از سایرین از اهمیت بالایی برخوردار بود. برانکو که این روزها تیمش در قعر جدول قرار گرفته در تکاپو برای خروج از بحران و یحیی نیز که در مقابل تیم سابق خود بازیکنان ذوب آهن را روانه میدان کرده بود قصد داشت این بار خودش را در مقابل هواداران سرخ پوش به اثبات برساند.

  • نیمه نخست

مهدی طارمی روی در دقایق ابتدایی بازی نتوانست توپی را که سوشا مکانی به صورت مستقیم برای او ارسال کند بدست آورده و از فرصت پیش آمده در دقیقه 8 استفاده کند.

هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس دو دقیقه بعد با یک ضربه کات دار تیر عمودی سمت راست دورازه ذوب آهن را به لرزه درآورد. شوتی که با پاس اومانا برای نوروزی مهیا شده بود پس از برخورد به مظاهری چیزی نمانده بود جلوی پای بنگر قرار گیرد که با دفع توپ ذوب آهنی ها همراه شد.

دقیقه 12 بود که اینبار نوبت به ذوب آهنی ها رسید تا با ضربه زیبای رجب زاده دروازه پرسپولیس را تهدید کنند. اما مکانی با یک عمس العمل مناسب توپ را از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

در دقیقه 20 بازی بود که مهدی طارمی با رشید مظاهری تک به تک شد، مهاجم سرخ پوشان پس از جا گذاشتن دروازه بان ذوب آهن در حالی که تنها دو مدافع حریف خود را به خط دروازه رسانده بودند توپ را به آسمان فرستاد تا آه از نهاد هواداران پرسپولیس به هوا برخیزد.

بازی از دقیقه 20 به بعد تقریبا از تب و تاب افتاد تا دو تیم بیشتر کار خود را در میانه میدان دنبال کنند، هرچند پرسپولیسی ها بیشتر صاحب توپ و میدان بودند اما نتوانستند از مالکیت توپ به نحو مطلوب استفاده کنند.

در دقیقه 39، روی حرکت خوب سرخپوشان نوراللهی با درواز‌ه‌بان حریف تک به تک شد اما ضربه نه چندان محکم او پس از برخورد با مظاهری آرام آرام به سمت دروازه رفت تا مدافع ذوب آهن توپ را دفع کند. در این صحنه نوراللهی پس از زدن ضربه‌اش با مظاهری برخورد داشت که بازیکنان و هواداران این تیم اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند.

  • نیمه دوم

در دقیقه 28 بود که فرشاد احمدزاده با خطا بر روی مهدی رجب زاده اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

امید عالیشاه در دقیقه 51 با یک ضربه سنگین پای راست به شدت دروازه ذوب‌آهن را تهدید کرد اما توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت تا باز هم هواداران افسوس بخورند.

دقیقه 53 احمدزاده جای خود را به علی علیپور داد تا قدرت تهاجمی پرسپولیس بیشتر شود.

یک دقیقه بعد طارمی با فرار به محوطه جریمه ذوب آهن موفق شد برای پرسپولیسی ها یک ضربه پنالتی بدست آورد، ضربه ای که توسط امید عالیشاه به هدر رفت. مظاهری توانست با واکنشی مناسب جهت توپ را تشخیص دهد و ضربه پنالتی را مهار کند.

عالیشاه سه دقیقه بعد باهم با پاس در عمق زیبای طارمی با مظاهری تک به تک شد اما بازهم این توپ را به دروازه بان ذوب آهن زد تا یک موقعیت خوب دیگر برای پرسپولیس به هدر رود.

امید عالیشاه که در چند صحنه قبلی ناموفق عمل کرده بود بالاخره موفق شد در دقیقه 63 با ضربه ای سنگین دروازه ذوب آهن را باز کند. شوت او از پشت محوطه جریمه اجازه واکنش به مظاهری نداد تا دروازه بان ذوب آهن اینبار تنها نظاره گر صحنه باشد.

مسعود حسن زاده در دقیقه 67 به جای دانیال اسماعیل فر به میدان آمد.

عالیشاه یک بار دیگر هم دروازه ذوب آهن را تهدید کرد، او نتوانست به خوبی از توپ ارسالی طارمی از سمت راست محوطه جریمه استفاده کند و با بی دقتی توپ را به بیرون زد.

دقیقه 75 ذوب آهن در حالی که تحت فشار قرار داشت از تک موقعیت به بهترین شکل استفاده کرد، کاوه رضایی توپ ارسالی مهدی رجب زاده را با اشتباه سوشا مکانی به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی بکشد.

پرسپولیس که نا امید نشده بود بازهم حملات خود را در دقیقه 79 دنبال کرد، این مرتبه طارمی نتوانست از موقعیت استفاده کند تا تکل به موقع نژاد مهدی مانع از فرو ریختن دروازه ذوب آهن شود.

مرتضی تبریزی در دقیقه 82 به جای مهدی رجب زاده کاپیتان ذوب آهن به میدان آمد تا بازوبند در دقایق پایانی به تبریزی برسد.

در دقیقه 89 فغانی خطای هند محسن بنگر را گرفت که مورد اعتراض شدید او و بازیکنان، کادر فنی و هواداران این تیم قرار گرفت. مسعود حسن زاده این پنالتی را تبدیل به گل کرد تا ذوب آهن بعد از استقلال، پرسپولیس را هم در دو بازی پشت سر هم در ورزشگاه آزادی ببرد.

بنگر در 5 دقیقه پایانی بازی دو کارت زرد گرفت و از بازی اخراج شد.

برانکو در این دیدار از ابتدا مکانی، عالیشاه، اومانا، بنگر، نوراللهی، طارمی، احمدزاده، کامیابی نیا، نوروزی، رضاییان و حاتمی در ترکیب اصلی قرار داده است.

گل محمدی نیز رشید مظاهری، علی حمام، مهدی پور، حق وردی، نژادمهدی، قنبری، صادقی، اسماعیل فر، پهلوان، رضایی و رجب زاده را از ابتدا برای نبرد با پرسپولیس روانه میدان کرده است.

کد خبر 304504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha