همشهری آنلاین: تیم فوتبال فولاد با مقاومت مقابل حملات دامنه دار سپاهان موفق به متوقف کردن زردپوشان شد تا به یکه تازی های این تیم پایان دهد.

sepahan

به گزارش "ورزش سه"، این مسابقه در شرایطی به پایان رسید که به نظر سپاهان استحقاق پیروزی در آن را داشت اما شاگردان اسکوچیچ توانستند در نهایت با یک امتیاز به اهواز بازگردند.

  • هفته چهارم لیگ برتر،ورزشگاه فولاد شهر

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و علی‎اکبر نوری

فولاد مبارکه سپاهان :
شهاب گردان،عبدالله کرمی،حبیب گردانی،احسان حاج صفی،وریا غفوری،میلاد سرلک(حسین پاپی50)، فوزیل موسی اف ،رسول نویدکیا، علی کریمی ،محمد رضا خلعتبری ومهدی شریفی
سرمربی:حسین فرکی

فولاد خوزستان :
علیرضا سلیمی، مهدی دغاغله(حسین مالکی 67)، لئوناردو مساریچ ، بهمن کامل، حسین ابراهیمی، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات(جهان تیغ 90)، ماتیاس چاگو، هادی حبیبی نژاد(مهدی بدرلو 60)، یوسف وکیا و امید خالدی
سرمربی:دراگان اسکوچیچ

اخطار:
فولاد - هادی حبیبی نژاد(دقیقه 8)
سپاهان - وریا غفوری(11)

بهترین بازیکن:
بهمن کامل مدافع فولاد با ارائه یک نمایش خوب نقش زیادی در متوقف کردن حمله وران سپاهان داشت.

شرح گل‌ها:
یکـ- صفر(فولاد): دقیقه 32 ساسان انصاری مهاجم فولاد طلسم ناکامی های این تیم را روی یک ضربه سر زیبا از فاصله نزدیک شکست. او روی یک ضربه کرنر پاس دغاغله با ضربه سر را با پیشانی از فاصله نزدیک به گل اول بازی تبدیل کرد و به طرز عجیبی به شادی پرداخت.
یک- یک(سپاهان):کرنر احسان حاج صفی و دفع ناقص مهدی بدرلو، فرصت خوبی را نصیب کرمی کرد تا از فاصله از 10 متری به راحتی دروازه فولاد را باز کند.

شرح بازی:
سپاهان که پس از 3 برد پیاپی برای تثبیت صدرنشینی خود به هر 3 امتیاز این دیدار خانگی نیاز داشت در حالی به مصاف فولاد بحران زده می‌رفت که قبل از بازی هادی عقیلی، کاپیتان ثابت خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و همین امر موجب شده بود فرکی از موسایف به جای او در قلب دفاع سپاهان استفاده کند. سپاهانی که در نیمه اول اصلاً تاکتیک و برنامه در بازی‌اش دیده نمی‌شد بیشتر روی پاس‌های بلند پشت دفاع صاحب موقعیت گلزنی می‌شد که البته هیچ کدام از آنها با بدشانسی تبدیل به گل نشد. اما در حالی که رفته رفته از فشار سپاهان کم می‌شد این فولاد بود که در دقیقه 32 با ضربه سر ساسان انصاری، سپاهانی‌ها را غافلگیر کرد و در فولادشهر از میزبان صدرنشین پیش افتاد.
در نیمه دوم پس از اینکه فرکی با به زمین آوردن پاپی و خروج سرلک عملاً با دو مهاجم یعنی شریفی و خلعتبری برای گل تساوی تلاش کرد. این تغییر تاکتیک سپاهان البته جواب داد و بازی به نفع شاگردان فرکی تغییر کرد. سپاهان که بیشتر از کناره‌ها حملات خود را طراحی می‌کرد بالاخره در دقیقه 66 با ضربه عبدالله کرمی توانست بازی را به تساوی بکشد. زردپوشان اصفهانی حتی پس از گل هم فشار خود را حفظ کردند اما فولادی‌ها هوشیار بودند و با بازی کنترلی که همراه با حملات جسته و گریخته هم بود از شدت حملات سپاهان کاستند تا نتیجه تساوی یک بر یک نتیجه نهایی این بازی باشد.


دقایق حساس:
دقیقه 8: روی پاس تک ضرب حاج صفی، رسول نویدکیا قصد داشت با ضربه چیپ دروازه را باز کند که توپش از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه 11: حاج صفی پا به توپ نفوذ کرد و قصد داشت مانند بازی با پرسپولیس دروازه را باز کند اما سلیمی توپ را دفع کرد.
دقیقه 12: روی ضربه ایستگاهی هادی حبیبی نژاد،وکیا قصد داشت با ضربه سر دروازه را باز کند که توپ با فاصله کمی راهی اوت شد.
دقیقه 15: شوت سرلک از فاصله 20 متری به شکل خطرناکی از کنار دروازه به اوت رفت.
دقیقه 20: نفوذ کریمی به داخل محوطه جریمه فولاد و پاس به بیرون به طرز عجیبی از نقابل پای مهاجم فولاد گذشت و ضربه رسول نویدکیا هم با دخالت بهمن کامل راهی به دروازه فولاد نداشت.
دقیقه 24: ضربه احسان حاج صفی از جناح چپ به شکل خطرناکی عرض دروازه را طی کرد.
دقیقه 36: حسین ابراهیمی با استفاده از غفلت مدافعان سپاهان با گردان تک به تک شد که در محوطه جریمه گردان به خوبی توپ را برگشت داد و شوت برگشتی فولادی ها به بیرون رفت.
دقیقه 44: شوت محکم احسان حاج صفی از پشت محوطه جریمه به سختی توسط علی سلیمی دفع شد. سلیمی روی این توپ دفع نامطمئنی داشت.
دقیقه 44: حرکت عجیب سلیمی در دریبل مهاجم سپاهان نزدیک بود کار دست فولاد بدهد که دخالت بهمن کامل توپ را از محوطه جریمه دور کزد . البته حرکت خلعتبری روی دروازه بان فولاد هم خطا به نظر می رسید.
دقیقه 48:روی نفوذ فولاد از راست و ارسال بازیکن فولاد در محوطه جریمه کرمی در محوطه جریمه روی مهاجم فولاد خطا کرد که فولادی ها اعتقاد داشتند پنالتی بوده است.
دقیقه 61:شوت محکم و سرکش خلعتبری از سمت راست با فاصله میلی متری از گوشه دروازه بیرون رفت.
دقیقه 64: روی ضربه ایستگاهی حاج صفی ،عبدالله کرمی موفق شد دروازه را باز کند اما داور خطا گرفت و گل را مردود اعلام کرد.
دقیقه 78: روی ارسال گردانی از چپ،شریفی در دهانه دروازه ضربه سر زد که با فاصله کمی توپ از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه 84: روی پاس عالی محمدرضا خلعتبری ، شریفی صاحب توپ شد و با پشت سرگذاشتن بدرلو ضربه خطرناکی با پای راست زد که توپ به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:
مصدومیت هادی عقیلی و عدم حضور او در بین 18 نفر امروز سپاهان بزرگترین شوک به حسین فرکی قبل از بازی بود که در نیمه اول هم از این مسئله ضربه خورد.

حاشیه ها:
* لوسیانو پریرا و لئوناردو پادووانی، دو بازیکن برزیلی که هنوز ‌آی. تی. سی. آنها صادر نشده است در جایگاه ویژه فولادشهر حضور داشتند.
* در غیاب عقیلی بازوبند کاپیتانی را احسان حاج صفی بر بازو بسته بود.
* قبل از آغاز بازی در نیمه دوم شهاب گردان با امیرحسین فشنگچی، نیمکت نشین فولاد خوش و بش کرد.
* ابرقویی نژاد، رئیس هیئت فوتبال اصفهان پس از اینکه گل عبدالله کرمی آفساید اعلام شد از طریق تلویزیون جایگاه ویژه پیگیر صحت تصمیم داور بود.
* در دقیقه 63 عبدالله کرمی گل تساوی سپاهان را به ثمر رساند اما داور این گل را به دلیل خطای آفساید مردود اعلام کرد.
* عبدالله کرمی پس از گلزنی خوشحالی نکرد. او سابقه بازی برای فولاد را دارد.
* پس از اینکه نویدکیا در یک صحنه فرصت ضد حمله خوب را با پاس اشتباهش از سپاهان گرفت خلعتبری به او معترض شد.
* احسان حاج صفی در دقیقه 76 در محوطه جریمه فولاد سرنگون شد اما محسن ترکی این پنالتی واضح را اعلام نکرد تا تماشاگران شعار "ترکی حیا کن، داوری را رها کن" سر دهند.
* حسین پاپی و محمدرضا خلعتبری از بازیکنان عصبانی سپاهان بودند که پس از سوت پایان بازی بطری آب را شوت کردند.

کد خبر 304507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha