شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: هفته چهارم لیگ برتر ایران با دیدار استقلال اهواز و استقلال تهران به پایان رسید و رقابت دو تیم در گرمای طاقت‌فرسای اهواز در نهایت با برد ۲-۱ استقلال به پایان رسید.

فرار از جهنم اهواز

استقلال در حالي پا به اين ديدار گذاشت كه پرويز مظلومي تغييراتي را در تركيب ايجاد كرده بود.نيمه اول با تساوي بدون گل به پايان رسيد اما در نيمه دوم اين استقلال تهران بود كه يك پنالتي را در دقيقه 48 توسط اميد ابراهيمي از دست داد. در دقيقه 72 اما استقلال تهران توسط محسن كريمي به گل رسيد اما خوشحالي اين تيم فقط 2 دقيقه دوام داشت چرا كه طالب ريكاني در دقيقه 74 از روي يك ضربه ايستگاهي بازي را مساوي كرد.اين اما پايان كار نبود چرا كه استقلال تهران در دقيقه 93 توسط ميثم مجيدي به گل رسيد تا در نهايت 3 امتياز حساس را از جهنم اهواز بگيرد.استقلال تهران با اين برد 9 امتيازي شد و باخت خانگي مقابل ذوب‌آهن را هم جبران كرد.

  • دايي شكست خورد

در يك بازي حساس ديگر هم راه‌آهن ميزبان صبا بود و فرهاد كاظمي با اولين برددر فصل جديد، اولين شكست را هم به صبا تحميل كرد.برای راه‌آهن مهرداد محمدی در دقایق 28 و 56 موفق به گلزنی شدند و تنها گل صبا توسط محمد اوسانی در دقیقه‌74 به ثمر رسید. راه‌آهن با اين پیروزی 5 امتیازی شد و به رده نهم جدول رده‌بندی صعود کرد و صبای قم با 3 امتیاز تا رده دوازدهم جدول سقوط كرد.مهرداد محمدی هم با گل‌هایی که در این بازی به ثمر رساند، 4 گله شد و به صدر جدول گلزنان صعود کرد.

  • اولين شكست تراكتورسازي

تراكتورسازي هم در مشهد شكست غيرمنتظره اي خورد.شاگردان توني اوليويرا بعد از تساوي هفته قبل مقابل راه‌آهن در تبريز و از دست دادن 2 امتياز، اين‌بار 3 امتياز به پديده تقديم كردند. تک گل تیم پدیده را در این دیدار محسن یوسفی در دقیقه 84 به ثمر رساند تا نخستین شکست تراکتورسازی رقم بخورد.

  • سپاهان امتياز از دست داد

روز پنجشنبه اما مهم‌ترين اتفاق توقف سپاهان مقابل تيم بحران‌زده فولاد خوزستان بود.شاگردان حسين فركي كه ليگ را با 3برد پياپي آغاز كردند، درصدد كسب چهارمين برد پياپي بودند اما دراگان اسكوچيچ و شاگردانش در اصفهان ترمز سپاهان را كشيدند تا شكست‌ناپذيري اين مربي كروات در نصف جهان ادامه يابد. سپاهان حتي ابتدا از مهمان عقب افتاد و اين عبدالله كرمي بود كه ميزبان را از شكست نجات داد. سپاهان اما تيم برتر ميدان بود ولي از دست دادن 2 امتياز مقابل تيم بحران‌زده فولاد، چيزي جز حسرت براي فركي و شاگردانش باقي نگذاشت. فركي در مورد تساوي در اين بازي مي‌گويد: «يكي از بهترين بازي‌هايمان را انجام داديم. در اين بازي دستمان خالي بود. ما از يك هافبك در خط دفاع استفاده كرديم و در نبود 2بازيكن خارجي تيم را چيديم، با اين حال بايد برنده مي‌شديم.» يكي از اتفاقات حاشيه‌اي اين ديدار تشويق محرم نويدكيا بود، اتفاقي كه فركي با ملايمت خاصي از آن انتقاد مي‌كند: «از تشويق نويدكيا خوشحال مي‌شوم اما اميدوارم برخي‌ در لباس دوست براي ما دشمني نكنند. درخواستم از هواداران اين است كه نخست سپاهان را مورد تشويق قرار دهند.» اسكوچيچ هم در مورد گرفتن يك امتياز از سپاهان مي‌گويد:« من اصفهان را دوست دارم چون هيچ‌وقت در اين ورزشگاه بازنده نبودم و با هر تيمي كه جلوي ذوب‌آهن و سپاهان قرار گرفتم بازنده نبودم.»

  • شاهكار ويسي

استقلال خوزستان هم در ادامه نتايج فوق‌العاده‌اش در ليگ برتر، با تك گل سيف‌اللهي سايپا را شكست داد تا مجيد جلالي نخستين باخت را در ليگ امسال تجربه كند.جلالي كه بعد از بازي از شكست تيمش عصباني بود، گفت: خيلي سخت است در مسابقه‌اي كه هيچ‌چيزي ندارد بازنده زمين را ترك كنيد. بازيكنان ما شرايط بسيار سختي داشتند. بازي كردن در چنين هوايي واقعاً دشوار بود و ما نتوانستيم موقعيتي بسازيم. بازيكنان استقلال خوزستان بسيار فشرده بازي مي‌كردند. من در اين دو سالي كه در سايپا هستم تا‌كنون چنين بازي بدي از تيمم نديده بودم. اين مسئله هم فقط به شرايط آب وهوايي برمي‌گردد. من گله‌مند نيستم، بايد در اين هوا بازي مي‌كرديم. عبدالله ويسي كه سومين برد پياپي را در ليگ برتر جشن گرفت درخصوص برد تيمش و همچنين صحبت‌هاي جلالي مي‌گويد:« براي جلالي متأسفم اين بازي براي ما همه‌‌چيز داشت. در اين بازي سانتر كرديم، در عمق حركت كرديم، پاسكاري كرديم و به آن چيزي كه مي‌خواستيم دست يافتيم.» گفتني است كه گسترش فولاد تبريز هم نخستين پيروزي‌اش در ليگ برتر را جشن گرفت و در تبريز سياه‌جامگان را با تك گل داريوش شجاعيان شكست داد.

  • نتايج بازي‌هاي هفته چهارم

گسترش فولاد يك - سياه‌جامگان صفر
پرسپوليس يك - ذوب‌آهن 2
سپاهان يك - فولاد يك
استقلال خوزستان يك - سايپا صفر
پديده يك - تراكتورسازي صفر
راه‌آهن 2- صبا يك
استقلال اهواز يك - استقلال تهران 2
نفت تهران 3 - ملوان 3

تيم بازي ها امتياز
سپاهان 4 10
استقلال خوزستان 4 9
استقلال 4 9
سايپا 4 7
ملوان 4 7
ذوب آهن 4 6
تراكتورسازي 4 5
پديده 4 5
راه آهن 4 5
گسترش فولاد 4 5
استقلال اهواز 4 4
نفت تهران 4 3
صباي قم 4 3
فولاد 4 3
سياه‌جامگان 4 3
پرسپوليس 4 1
کد خبر 304609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha