همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مراسم دهه کرامت برای یک خط یا گروه خاص برگزار نمی‌شود، گفت: در برنامه‌ریزی برای گرامیداشت مناسبت‌ها باید توجه داشته باشیم که کار ما مربوط به شخص، جناح و تفکر خاصی نیست بلکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که همه مردم بتوانند در آن شرکت کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آیت‌الله رضا استادی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید دارای جاذبه باشد تا همه مردم از گروه‌های مختلف را جذب کند و برگزاری جلسات با هدف تعمیق و تحکیم اعتقادات مردم صورت گیرد.

وي مهمترین مشکل در کارهای تبلیغی را كم‌توجهي به هدف کاری که انجام می‌گیرد دانست و افزود: در کشورمان قرآن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما نباید تنها به حفظ و خواندن قرآن توجه شود بلکه باید با هدف یادگیری، درک و فهم قرآن به آن توجه شود.

آیت‌الله استادی ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت دهه کرامت نیز نیازمند برنامه‌ریزی و تعیین هدف مشخص است و باید دانست که این مراسم به جهت تبلیغ و ترویج دین است یا تنها به منظور برگزاری مراسم جشن است که متاسفانه در برخی موارد هدف مورد نظر مورد غفلت واقع می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم دهه کرامت یک کار 10 روزه نیست بلکه یک امر سالیانه همراه با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم است که اگر این فعالیت‌ها با هدف مشخصی برگزار شود قطعا تاثیرگزاری خوبی خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: وقتی ایام مراسم عاشورا در کشور آغاز می‌شود از همه گروه‌ها و جناح‌ها، مرد و زن، کودک و نوجوان در آن شرکت می‌کنند و تنها برای یک خط یا گروه خاص برگزار نمی‌شود که در همین راستا برگزاری مراسم دهه کرامت نیز باید چنین باشد.

آیت‌الله استادی خاطرنشان كرد: برنامه‌های اجرایی در دهه کرامت باید دارای جاذبه باشد تا همه مردم از گروه‌های مختلف را جذب کند که این امر نیازمند این است که برگزاری جلسات با هدف تعمیق و تحکیم اعتقادات مردم صورت گیرد تا کار نتیجه مطلوب و قابل ارزیابی داشته باشد.

وی یادآور شد: در برگزاری مراسم و برنامه‌ریزی در گرامیداشت مناسبت‌ها باید توجه داشته باشیم که کار ما مربوط به شخص، جناح و تفکر خاصی نیست و نباید همه امور را با یکدیگر مخلوط کرد، بلكه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که همه مردم بتوانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: برگزارکنندگان مراسم نیز باید خود دارای معیار درستی برای همکاری باشند و به گونه‌ای عمل نکنند که کاری که خود انجام می‌دهد را درست و کار دیگران را نادرست عنوان کند بلکه خودمان باید برای دیگران معیار دینی باشیم و حواس‌مان جمع باشد دچار اشتباه نشویم چراکه در عصر حاضر، عمل ما بسیار مهم و تاثیرگذار است.

آیت‌الله استادی عنوان کرد: یکی از مهمترین گزینه‌های درست عمل کردن، حرام نکردن بودجه و بیت‌المال است چرا که مردم می‌بینند و نسبت به این مسائل بسیار دقیق و حساس هستند لذا با توجه به اینکه کار فرهنگی باید دارای یک بازده مناسبی باشد نباید با انجام کار فرهنگی به دنبال منافع و سود شخصی خود باشیم بلکه باید در همه امور مردم را دخیل بدانیم.

وی با بیان اینکه «صرف نظر از منافع فردی، عمل را موثرتر می‌کند» عنوان کرد: اگر بخواهیم پیشرفت و تاثیرگذاری خوبی در جامعه داشته باشیم باید ارائه گزارش‌هاي کاری که انجام می‌دهیم همراه با واقعیت باشد.

وی افزود: هر قدمی که برای تبلیغ دین برداشته می‌شود بی‌تاثیر نخواهد بود اما باید در این راستا به محتوای مطلب به طور جدی توجه شود.

کد خبر 304200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha