همشهری آنلاین: آیت‌الله مکارم شیرازی، گرامیداشت دهه کرامت و میلاد پربرکت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) را مایه کوری چشم وهابیون و نورانیت پیام اهل ‌بیت(ع) در جهان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم آغاز دهه کرامت و جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در حرم ‌مطهر حضرت معصومه(س) گفت: از ابتکارات بسیار خوب ایجاد دهه کرامت است که از میلاد با برکت فاطمه معصومه(س) شروع شده و به میلاد امام رضا(ع) ختم می‌شود.

این مرجع تقلید، گرامیداشت دهه کرامت را مایه کوری چشم دشمنان شیعه و وهابیون خرافی، بی‌رحم و آدم‌کش عنوان و تصریح کرد: آن‌ها گمان می‌کنند می‌خواهند آثار شیعه را براندازند، در حالی که روز به روز برنامه‌های تازه و مجالس جدید و نورانیت تازه برای اهل بیت(ع) در جهان شیعه و تمام دنیا برقرار می‌شود.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند که پاره تن من در قم مدفون می‌شود و هر کس به زیارت او بیاید بهشت بر او واجب خواهد شد، عبارت پاره تن من تنها یک بار دیگر در مورد فاطمه زهرا(س) بیان شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به شأن حضرت معصومه (س) در نزد بزرگان دین اظهار کرد: کلمه پاره تن از سوی پیامبر گرامی اسلام فقط در ارتباط با حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) از لسان پیامبر خارج شده است و قطعا کسی که پاره تن پیامبر را در این سرزمین زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به نسب حضرت معصومه(س) اظهار کرد: وقتی سلسله نسب فاطمه معصومه(س) را نگاه می‌کنیم به 9 معصوم منتهی می‌شود و این نهایت مقام با عظمت آن بزرگوار است.

وی با تبریک آغاز دهه کرامت افزود: مخالفان و دشمنان بیایند ببینند و بدانند عشق و علاقه پیروان مکتب اهل بیت(ع) نسبت به آن بزرگواران در چه حد است، به گونه‌ای که 600 برنامه متنوع برای گروه‌های سنی مختلف در این دهه پیش‌بینی شده است و این‌ها سبب جاذبه برای شناخت اسلام و محتوای آن می‌شود.

کد خبر 230084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز