همشهری آنلاین: رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر گفت: دهه کرامت، زمان مناسبی برای معرفی حقایق دینی و بهترین فرصت برای مقابله با خرافه‌گرایی است.

دین

حجت‌الاسلام صفدر الله‌وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: 25 بقعه مبارکه در شهرستان ابهر وجود دارد که همه این بقاع متبرکه در سامانه مربوط به سازمان کشوری ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: طبق این ساماندهی که شامل همه اطلاعات مربوط به بقاع متبرکه و امام‌زادگان آن‌ها می‌باشد، اعتبارات لازم در بخش‌های مختلف از جمله عمرانی و فرهنگی اختصاص می‌یابد.

الله‌وردی با گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت، تصریح کرد: در گرامی‌داشت دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه (س) تا سال‌روز میلاد امام هشتم شیعیان می‌باشد برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور برای شناساندن امام‌زادگان و بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است که این امر در شهرستان ابهر نیز با معرفی مواردی از قبیل موقعیت جغرافیایی، مسافت و همچنین شجره‌نامه امام‌زادگان انجام می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: به همین منظور شش حرم امام‌زاده شاخص شهرستان که فضای کافی نیز دارند برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های این دهه در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری همایش بزرگداشت امام‌زادگان خبر داد و گفت: این همایش در حرم امام‌زاده زیدالکبیر ابهر با حضور مسئولان و عموم شهروندان ابهر برگزار می‌شود.

الله‌وردی با بیان این‌که «دهه کرامت بهترین فرصت برای مقابله با خرافه‌گرایی است» تاکید کرد: با توجه به ویژه‌برنامه‌هایی که در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود با پرداختن به حقایق دینی می‌توان با خرافه‌گرایی مقابله کرد.

این کارشناس مسایل دینی، دلیل رواج خرافه را ناآگاهی دانست و تصریح کرد: مردم مسلمان ایران به دلیل داشتن تعلقات دینی به صورت کاملاً عقلانی اصول و مبانی دین را می‌پذیرند، لذا با بیان صحیح مفاهیم دین می‌توان از ورود هرگونه خرافه به دین جلوگیری کرد.

کد خبر 230427
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز