گروه شهری: جشن آغاز دهه کرامت با حضور بیش از یک هزار نفر از دختران مناطق مختلف تهران شنبه گذشته در برج میلاد برگزار شد.

جشن کرامت

در این مراسم، دکتر سید محمد‌هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سخنانی با تبریک آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) گفت: برگزاری اینگونه مراسم از طرف شهرداری برای همه سنین و طبقات شهروندان عزیز باعث مباهات است.

ما در شهرداری تهران در این هفته بزرگداشت سالمندان و همچنین نمایشگاه‌های غنچه‌های شهر در بوستان گفتگو را داریم و از امروز جشن دهه کرامت را به همت اداره کل امور بانوان برگزار کرده‌ایم که نشان‌دهنده عزم مدیریت شهری در پیگیری مطالبات شهروندان است.

ایازی افزود: در حال حاضر، بانوان جوان ما، شما دختران هستید که نیاز به الگوهای مناسب رفتاری دارید. شما که مادران آینده این سرزمین خواهید شد، باید آموزش آماده شدن برای آن دوره خطیر و پرمسئولیت را از اکنون شروع کنید و چه الگویی والاتر و الهی‌تر از الگو و سیره ائمه خصوصا حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) که مروج زن مسئول در اسلام با حفظ حجاب و متانت بودند؟

معاون اجتماعی و فرهنگی در ادامه گفت: ما امروز در شهرداری تهران برای زنان و بانوان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و هنری برنامه‌های متنوع داریم که خانواده‌ها با خیال آسوده می‌توانند از این امکانات و فضاها نظیر پردیس‌های خاص بانوان و بوستان‌های اختصاصی و سالن‌های ورزشی استفاده کنند.

دختران امروز ما پرکردن اوقات فراغت، نیاز به نشاط و شادابی دارند که باید با ورزش و تفریحات سالم این امر محقق شود. وی تصریح کرد: دختران عزیز امروز باید با حفظ حجاب و عفاف در همه صحنه‌های جامعه حضور داشته باشند و این باعث افتخار نظام اسلامی ماست که بیش از 50‌درصد ظرفیت دانشگاه‌های ما از آن بانوان و دختران است. شایان ذکر است که در این مراسم دکتر زهرا مشیر مشاور شهردار تهران در امور توانمندسازی بانوان و نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان شهرداری حضور داشتند.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه به‌مناسبت هفته کرامت، شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های مطلوبی را در تمامی مناطق سطح شهر برپا می‌کند از برگزاری گردهمایی دختران تهرانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی با رویکرد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در حرم حضرت عبدالعظیم خبر داد.

نرگس معدنی پور خاطرنشان کرد: به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) برنامه جشنی در برج میلاد با حضور دختران تهرانی برگزار شد و ویژه برنامه‌هایی به همین مناسبت در تمام ناحیه‌ها، محلات و مناطق شهر تهران توسط شهرداری برپا می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های هفته کرامت در مناطق شهر تهران شامل جشن‌ها، نشست‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی است و علاوه بر این برنامه‌ها، روز سه‌شنبه 20 مهر ماه توسط اداره امور بانوان شهرداری با همکاری حوزه علمیه خواهران شهر ری، گردهمایی 5 هزار نفری دختران شهر تهران در حرم حضرت عبدالعظیم از ساعت 9 تا 11:30 قبل از ظهر برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران دیگر برنامه‌های هفته کرامت را برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره خوشنویسی کوثر عنوان کرد و گفت: 4 سال است که شهرداری تهران این جشنواره را برگزار می‌کند و 2 سال است که این برنامه تنها مختص بانوان بوده و فراخوان آن از تولد حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز می‌شود و روز میلاد امام رضا(ع) از برندگان تقدیر به عمل می‌آید.

کد خبر 118074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز