همشهری آنلاین: گروهک تروریستی - تکفیری داعش بار دیگر از گروه اخوان المسلمین مصر خواست با ابوبکر البغدادی سرکرده داعش بیعت کند.

 داعش بار دیگر بیعت اخوانی های مصر را با ابوبکر البغدادی خواستار شد

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، أبو أسامة القاهری یکی از سرکرده های داعش روز جمعه در بیانیه ای و برای بار دوم در یک ماه گذشته، خواستار بیعت گروه اخوان المسلمین مصر با تروریستهای داعش شده و اعلام کرد که اخوانی ها اکنون یک فرصت طلایی برای پیوستن به داعش را دارند.

القاهری افزود: طرفداران محمد مرسی باید دست از تظاهرات کفرآمیز روزانه خود ضد نظام عبدالفتاح السیسی بردارند، زیرا اینگونه تظاهرات سودی ندارد و تنها عده ای در این میان کشته می شوند و به همین دلیل آن ها باید دست به اسلحه برده و اعلام جهاد کنند و از وابستگی به غرب رها شوند.

داعش از اخوانی ها خواسته است با ابوبکر البغدادی بیعت کنند و ولایت خود را تحت نظر داعش در مصر تشکیل دهند، مواد منفجره به خود ببندند و در میان نیروهای نظامی و امنیتی مصر منفجر شوند و در نهایت حکومت عبدالفتاح السیسی را سرنگون کنند و اگر این کار را انجام ندهند، باید به وضعیت کنونی راضی شوند و به طور کلی صحنه را به نفع رقبا ترک نمایند.

داعش پس از اعلام تشکیل ولایت خود خوانده در شبه جزیره سینای مصر و بیعت گروه تروریستی موسوم به انصاربیت المقدس با آن، قصد دارد در مصر تمرکز کرده و ولایت های وابسته به خود را در این کشور به وجود آورد و گروه های اسلامی مانند اخوان المسلمین را جذب نماید.

داعش 23 تیر نیز از طریق أبو محمد الجیزاوی یکی از سرکرده های خود گفته بود، زمان مناسب برای پیوستن اخوانی ها به ما فرارسیده است، اخوانی ها باید ولایت قاهره را تشکیل داده و با ابوبکر البغدادی بیعت کنند.

کارشناسان اعتقاد دارند که داعش در شرایطی که گفته می شود به زودی شماری از رهبران اخوان المسلمین در مصر اعدام می شوند، سعی می کند از آب گل آلود ماهی بگیرد، از اختلاف های اخوانی ها با نظام کنونی مصر استفاده کند و نفوذ خود را در این کشور گسترش دهد، اما بعید به نظر می رسد اخوانی ها با این خواسته داعش موافقت کنند، زیرا پیوستن آن ها به این گروهک به معنای خودکشی است، اخوانی ها با این اقدام در فهرست گروه های تروریستی همه کشورهای جهان قرار می گیرند و فعالیتشان در کشورهای مختلف با مشکل جدی مواجه می شود.

کد خبر 303992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha