دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

پگاه شفتی: دنیای فناوری در روزگار ما، تندتند، تقریباً هر‌روز یا شاید هر‌ساعت محصول و خدمتی تازه عرضه می‌کند.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۱

محصولات و خدماتي كه هركدام قرار است به راحت‌تر زندگي‌كردن انسان كمك كنند. در اين‌جا با پنج محصول تازه از دستاوردهاي فناوري‌هاي نوين آشنا مي‌شويم.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۱

مراقبت از صورت‌حساب

هیچ‌کس دوست ندارد صبح، پشت در خانه یک صورت‌حساب پرو پيمان به‌خاطر مصرف انرژی پیدا کند!

اما خیلی وقت‌ها این اتفاق‌ها می‌افتد. شاید به‌خاطر مصرف زیاد یا شاید هم خرابی دستگاه‌های گرمایشی یا خنک‌کننده.

این ترموستات جدید هم برای کمک به کسانی ساخته شده که به مصرف انرژی در خانه اهمیت می‌دهند و دوست ندارند ناگهان با یک صورت‌حساب سنگينی مواجه شوند.این ترموستات هوشمند متصل به اینترنت است و می‌تواند هر لحظه مصرف انرژی را به کاربر اعلام کند. هم‌چنین کاربر می‌تواند میزان مصرف ماهانه و سقف بودجه‌اش را به رایانه‌‌ی این ترموستات بدهد تا این دستگاه با توجه به این اطلاعات، میزان مصرف را متعادل کند.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۱

بچسبان و پيدا كن!

اگر جزء آدم‌های حواس‌پرت هستی، خوشحال باش! فناوری راهکار تازه‌ای برای کمک به آدم‌های حواس‌پرت پيدا كرده؛ آدم‌هايي که همیشه دنبال چیزهایی مثل کیف پول، کنترل تلویزیون یا عینکشان می‌گردند.

این مثلث‌های کوچولو با نام «پیکسی پوینت» (Pixie Point) برچسب‌های بلوتوثی هستند که بر روی چيزهايی مثل کلید و تبلت می‌چسبند. بعد کاربر با نصب نرم‌افزار مخصوص بر روی تلفن همراهش می‌تواند تمام این اشیا را با كمك دوربین تلفن هوشمند پیدا کند. مثلاً برای پیدا کردن کنترل فقط کافی ا‌ست دوربین را در خانه بچرخاند. نرم‌افزار به محض ردیابی سوژه‌ی موردنظر از طریق بلوتوث جاي آن را به کاربر نشان می‌دهد. این نرم‌افزار هم‌چنین می‌تواند هنگام خروج کاربر از خانه، همراه‌داشتن اشیاي موردنیاز را به او یادآوری کند تا چيز لازمي را جا نگذارد!

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۱

روبات معلم!

نامش «کیوبوت» (Qbot) است. یک روبات ساده و معمولی؛ اما فرقش با روبات‌های دیگر این است که کاربر می‌تواند خودش به این روبات برنامه بدهد و آن‌چه را که دوست دارد روی آن پیاده کند. کیوبوت می‌تواند چهره‌ها را تشخیص دهد. وقتی یک آینه جلو کیوبوت بگیرید او می‌تواند خودش را تشخیص دهد.

با این حال کیوبوت روباتی است که می‌تواند زمینه را برای دنیایی روباتیک آماده کند. در آينده‌اي نه‌چندان دور، وقتی دنیا به تسخیر روبات‌ها درآيد، بسیاری دانش روباتیک خود را مدیون روبات‌هایی مانند کیوبوت خواهند بود.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۱

فناوري حتي در جنگل

شاید کسانی که روز و شب در حال دادن ایده‌های تازه به دنیای فناوری هستند، وقت چندانی برای چادر‌زدن در طبیعت نداشته باشند. اما حتماً اگر روزی به سفر بروند، مجبورند تمام ابزارک‌ها، تلفن و تبلت‌های هوشمندشان را هم با خود ببرند. پس در این صورت حتماً به چنین دستگاهی نیاز خواهند داشت.

این چراغي شارژري است که می‌تواند تا 22ساعت یک‌سره نور بدهد، در حالی‌که بیش از یک لامپ دارد؛ لامپ‌هایی که می‌توانند با کمک سیم بلندشان به شاخه‌های درخت یا قلاب چادرهای مسافرتی آویزان شوند. هم‌چنین این دستگاه در عین نورافشانی می‌‌تواند، تلفن همراه یا دوربین را هم شارژ کند.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۱

لامپِ شارژر

اکثر گوشی‌هایی که با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کنند، این قابلیت را دارند که بدون سیم شارژ شوند.

حالا شرکت ایکیا، سازنده و طراح لوازم خانگي، چراغی روانه‌ی بازار کرده که می‌تواند این نوع گوشی‌ها را شارژ کند. این چراغ با ایجاد یک محدوده‌ی مغناطیسی در اطراف خود می‌تواند گوشی‌های دارای سیستم‌عامل اندروید را شارژ کند.

پس تنها کاری که كاربر بايد انجام دهد، این است که هنگام مطالعه زیر نور این چراغ، تلفن هوشمندش را هم کنار دستش بگذارد تا خودبه‌خود و بدون محدودیت سیمی شارژ شود.

کد خبر 301595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha