دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

پگاه شفتی: بهار می‌تواند پر از ابزارک باشد، وقتی که فعالان دنیای فناوری شب و روز کار می‌کنند و رقابت داغی میان ابزارک‌ها وجود دارد.

ابزارک‌هایی که شاید تازگی‌شان درست مثل گل‌های بهاری فقط چند روز دوام بیاورد و خیلی زود جایشان را به جایگزین‌های بهتری بدهند.

دوچرخه

هكر،  بي هكر!

در مسافرت، همیشه باید حواسمان به کیف پول و مدارک باشد، اما این کافی نیست. دنیای فناوری دزدهایی دارد كه به «هکر» مشهورند. هکرها می‌توانند هرجایی شما را غافلگیر کنند. «بیت‌دیفندر» (Bitdefender) نام این  ابزارک کوچک است که قفل امنیتی بر دستگاه‌های هوشمند شماست. همراه‌داشتن این دستگاه که به یک «روتر» يا ره‌ياب مودم (دستگاهي كه بسته‌هاي اطلاعات را در يك شبكه‌ي پيوسته به سوي مقصد هدايت مي‌كند) متصل می‌شود، خیال شما را از بابت هکرها راحت می‌کند. دیگر لازم نیست برای هر کدام از دستگاه‌های هوشمندتان یک آنتی‌ویروس جداگانه نصب کنید. این دستگاه در شبکه می‌نشیند و عبور و مرور اطلاعات را خوب زیرنظر می‌گیرد تا اگر ویروس یا هکری از آن‌طرف‌ها رد شد، حسابش را برسد.

دوچرخه

هرس كنِ مختصر و مفيد!

بسیاری از گیاهان در بهار باید هرس شوند. هرس‌کردن گیاهان کار هرکسی نیست و بسیار حساس است. اما این اره‌برقی کوچک که مخصوص هرس گیاهان است، می‌تواند باغبان‌های آماتور و حرفه‌ای را عاشق خودش کند. این اره‌برقی که مجهز به یک باتری لیتیومی 58 ولتی است، «اکو» نام دارد. تیغه‌ی این اره به محض برخورد با مانع به‌طور خودکار معکوس می‌شود. این فرآیند باعث می‌شود تا کاربر تنه‌ی درخت را مثل یک خیار ببرد! اکو یک اره‌برقی، ماشین چمن‌زنی و دیگر وسایل هرس را در یک بسته به کاربر ارائه می‌دهد!

دوچرخه

پيك نيك با طعم فناوري!

این‌‌روزها طبیعت همه را به طرف خودش می‌کشد. همین می‌شود که گاهی هوس پیک‌نیک و گردش به سرمان می‌زند.

چادر مسافرتی«نمو» (NEMO) ساخت یک شرکت آمریکایی پیشرو در صنعت تجهیزات فضای باز است. این چادر بسیار سبک و قابل حمل داخل یک ساک کوچک جای می‌گیرد و به لطف میله‌های تاشو، بسیار آسان نصب می‌شود. اما بزرگ‌ترین فرقش با دیگر هم‌نوعانش این است: کاربر به راحتی می‌تواند در این چادر بایستد و یک خمیازه‌ی حسابی بکشد.

دوچرخه

ماشين‌حساب جادويي

ماشین‌حسابی مجهز به پورت یواس‌بی، یک صفحه‌ي نمایش رنگی و باتری‌ای که یک ماه طول می‌کشد تا تمام شود.

«تی‌آی- 84» (84 -TI) اولین ماشین حساب گرافیکی است که می‌تواند سخت‌ترین معادل‌هاي ریاضی را حل کند. این ماشین‌حساب همان افسانه‌ای است که بسیاری از ریاضی‌دان‌ها، روزی خوابش را می‌دیدند!

دوچرخه

دوربين مكعبي

این دوربین فسقلی که فقط کمی بزرگ‌تر از یک حبه قند است، تازه‌ترین دوربین ساخت شرکت آمریکاییِ «پُلاروید» است. این دوربین یک کارت حافظه‌ي 32 گیگابایتی دارد و یک آهن‌ربا تا به دیواره‌های آهنی بچسبد و با وضوح تصوير 1920در 1080 فیلم‌برداری و با كيفيت شش مگاپیکسل عکس‌برداری کند.

کد خبر 293702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha